StoryEditor

Pre klienta všetko a pre bonitného ešte viac

26.10.2010, 16:15
Prevláda názor, že vstupenkou do sveta privátneho bankovníctva je objem majetku. Nemusí byť. Môže to byť aj jeho potenciál. V každom prípade je to tá časť banky, kam má prístup iba každý päťstý Slovák.

Napriek možnosti požívať nezanedbateľné výhody privátneho bankovníctva nie sú klientmi privátneho bankovníctva všetci, ktorí by sa klientmi stať mohli. Klientmi privátneho bankovníctva sú prevažne podnikatelia, manažéri, profesionáli, ktorí sú najlepší v rámci svojej oblasti pôsobenia a často nemajú čas riešiť otázku financií a pritom práve pre nich služba privátneho bankovníctva môže byť veľkým prínosom z hľadiska komfortu poskytnutých služieb. Mnohých z uvedenej klientely príjemne prekvapili nadštandardné služby a zaujímavé produkty, ktoré sú dostupné len pre klientov privátneho bankovníctva a často spĺňajú atribút tzv. neverejnej ponuky. Iné dôvody, prečo niektorí klienti nevyužívajú privátne bankovníctvo, môžu byť prozaické.

Napríklad, že nechcú opúšťať zabehané koľaje. "Mnohí klienti si zvykli komunikovať s finančným poradcom alebo bankárom, ktorého poznajú už dlhší čas. A v dnešnej dobe množstva rôznych investičných produktov klienti privítajú nezávislý a kvalifikovaný pohľad poradcu aj na produkty a služby inej finančnej inštitúcie. Klienti sa následne rozhodujú o využití služieb inej finančnej inštitúcie alebo finančného poradcu, alebo bankára," približuje Peter Farkaš, vrchný riaditeľ privátneho bankovníctva a člen predstavenstva Privatbanky.

Splniť podmienku minimálneho objemu prostriedkov nemusí byť vôbec také náročné, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Privátne bankovníctvo je skutočne dostupné od 30 000 eur. "Pri tejto sume sa už dajú zaobstarať aj niektoré zaujímavé investičné produkty," vymenúva možnosti P. Farkaš. So zvyšujúcou sa sumou, s ktorou príde človek do banky, sa rozširujú aj investičné príležitosti. S majetkom v hodnote od 170 000 eur je to presne individuálne na mieru nastavené investičné portfólio s aktívnym prístupom portfóliového manažéra. "To sa už dá hovoriť o reálnom privátnom bankovníctve, kde sa využíva individuálny prístup a všetko je šité na mieru klientovi," pokračuje. Byť privátnym klientom znamená mať prideleného privátneho bankára, ktorý je k dispozícii 24 hodín denne. Ide o bankára, ktorý rieši tak finančné, ako aj nefinančné požiadavky. V privátnom bankovníctve je totiž bežné, že sa klient potrebuje poradiť napríklad pri predaji nehnuteľnosti, hľadá pomoc pri právnych službách,
napríklad pri dedičstve alebo prevode firmy. "Vieme pomôcť v rôznych, aj nie celkom bežných záležitostiach.
Privátne bankovníctvo nie je iba o investovaní. Je to o servise, ktorý privátny bankár poskytuje svojmu klientovi."

 

Celý článok nájdete v tlačenej verzii časopisu Investor.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. september 2024 08:39