StoryEditor

O našom bytí či nebytí rozhoduje iba klient

28.12.2009, 23:00
Autor:
SOVSOV

Je zaujímavé sledovať, ako spoločnosti vnímajú slovo "kríza". Ako statický jav, ktorý prišiel, urobil škodu a odchádza. Samozrejme, berie so sebou aj mnoho firiem, ktoré to už jednoducho "nerozchodia". Tá naša spoločnosť ostala nažive. Zatiaľ.

Osobne vnímam krízu ako jav, ktorý tu prítomný bol, je a bude. Pred rokom 2008 bola z môjho pohľadu kríza najväčšia -- bola to "kríza spotrebiteľa". Spotrebiteľ kupoval veci, ktoré nepotreboval, za peniaze, ktoré nemal. Neposudzoval pomer kvalita -- cena, návratnosť investície, investovanie do aktív, dokonca veril, že životná úroveň bude nekonečne stúpať. Preto sa stavali nezmyselné realitné projekty, preto existovali spoločnosti bez servisu a preplatení nekompetentní manažéri. To všetko do roku 2008 existovalo. Rok 2009 priniesol prirodzenú vec -- "zreálnenie". Donútil ľudí začať sa zamýšľať nad tým, komu dajú svoje financie, čo za ne dostanú, čo skutočne potrebujú a kde sú ich prirodzené stropy. Samozrejme, svet tento stav okamžite nazval krízou. Ale v praxi je to iba trhová realita a v nej náročný klient. Je to prirodzený jav, ktorý nastal. A podľa môjho názoru neodíde. Odídu iba spoločnosti, ktoré tento jav nezvládnu. Nepopieram, že niektorých ľudí, ktorí prišli o prácu, sa to dotklo. O to viac mi je ľúto rodín, ktoré sa ocitli v sociálnej diere bez záchrannej siete. Ale v princípe ide o to, že nastal skutočný trhový boj. Boj o klienta, v ktorom je potrebné ponúknuť viac za čo najvýhodnejšiu cenu, a to pri existujúcich zdrojoch.

Za našu spoločnosť môžem hodnotiť iba rok 2009. To, či sme prežili krízu, budeme hodnotiť o niekoľko rokov, myslím si však, že je pred nami ešte náročnejšie obdobie. Ak by som mal zhrnúť, čo nám pomohlo sa udržať nad hladinou, tak jednoznačne orientácia (od založenia spoločnosti) na naše priority.

Naša cieľová skupina je presne definovaná a zväčša sa jej kríza bytostne nedotkla. Urobili sme všetko pre to, aby sme si jej priazeň zachovali. Priniesli sme lepší produkt za lepšie podmienky. Investovali sme do modernej medzinárodnej licencovanej metódy výučby angličtiny, na ktorú vlastníme exkluzivitu pre český a slovenský trh.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
29. september 2024 08:34