Na marcovom autosalóne v Ženeve predstaví Honda inovovaný model Accord, a to v oboch podobách -- sedan aj Tourer. Ide o dvojicu vlajkových lodí tejto japonskej značky. Autá patriace do strednej triedy prešli radom zmien, ktoré boli zamerané na zlepšenie vzhľadu, zníženie emisií, podporu jazdných vlastností a ovládateľnosti. Prešli modernizáciou, akú sme očakávali.
Na oboch verziách badať len kozmetické zmeny vzhľadu predných svetlometov a nárazníkov. Svetlomety majú čistejšie a ostrejšie tvary a pôvodne oranžové ukazovatele smeru sú teraz číre. Vyššie úrovne výbavy majú bi-xenónové svetlomety s funkciou osvetlenia zákrut, ktorá zlepšuje viditeľnosť pri jazde v noci. Úpravy sa dotkli aj mriežky chladiča -- jej športový vzhľad zdôrazňujú dve stredové priečky z rovnakého pochrómovaného materiálu, ako je aj vonkajší rámik. Vstupný chladiaci otvor a priehlbne pre hmlové svetlomety boli pri všetkých modeloch viac skosené, takže línia prednej časti vozidla pôsobí agresívnejšie. Na zadnej časti sedanu sú použité nové zadné svetlá. Časti pre spiatočku a ukazovatele smeru majú svetločervenú farbu, ktorá ladí s farbou hmlovky, a celá zadná časť tak pôsobí vyváženejšie. Exkluzívny vzhľad sedanu zdôrazňuje i chrómovaná lišta nad registračnou značkou, ktorá je vo variante Type S vyrobená z tmavého chrómu, tak ako sa na športovejšie ladený model patrí. Atraktivitu novinky zvyšujú tri nové farby karosérie: strieborná Alabaster Silver, sivá Graphite Lustre a modrá Celestial Blue Pearl.
Nová atmosféra
Zmeny v exteriéri dopĺňa rad drobných zmien v interiéri. Pri väčšine úrovní výbavy sa použili nové materiály čalúnenia sedadiel a výplní dverí, ktoré kabíne dodávajú novú atmosféru. Pre verziu Type S sa štandardne ponúka polokožené čalúnenie sedadiel v tmavosivom vyhotovení a čierne čalúnenie stropu, ktoré túto výbavu odlišuje od ostatných. Dekorácie imitácií kovu na páke ručnej brzdy, kulise radiacej páky, volantu, paneloch dverí a stredovej konzole majú teraz tmavší odtieň, ktorý lepšie ladí s novými textilnými materiálmi v interiéri. Priestor pre nohy cestujúcich je pri väčšine modelov osvetlený na modro, zatiaľ čo pri verzii Type S je osvetlenie červené.
Nižšie emisie
Zlepšenie dieselového motora 2.2 i-DTEC s výkonom 150 koní sa zameralo predovšetkým na zníženie vnútorných strát zameraných na zlepšenie spotreby paliva a emisií. Výsledkom týchto zmien je pokles emisií CO2 o 9 g/km pri sedane so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a o 11 g/km pri verzii s automatickou prevodovkou. Okrem týchto vnútorných zmien prispeli k zníženiu aj nové aerodynamické prvky na spodnej časti vozidla tvorené väčším predným spojlerom, krytom podlahy a krytom zadnej nápravy. Všetky vozidlá Accord sú preto novovybavené ložiskami kolies s nižším trením a pneumatikami s nižším valivým odporom.
Podvozok pre Európu
Japonským konštruktérom sa v spolupráci s ich nemeckými a britskými kolegami podarilo ďalej zlepšiť charakteristiku tlmičov vzhľadom na rôznorodé typy vozoviek, ktoré sú v Európe. V prípade tlmičov s dvoma režimami prinieslo zlepšenie vyššiu stabilitu pri jazde na diaľnici vysokou rýchlosťou, no predovšetkým výrazné zlepšenie kvality jazdy na menej kvalitných cestách
Ďalšou novou technológiou verzie modelu Accord, ktorá príde na európsky trh a uvedú ju v apríli, je systém automatického prepínania diaľkových svetiel, ktorým sú vybavené verzie s bi-xenónovými svetlometmi. Tento systém je riadený kamerou, umiestnenou medzi čelným sklom a vnútorným spätným zrkadielkom. Kamera dokáže rozpoznať svetlomety protiidúcich vozidiel alebo zadné svetlá vpredu idúcich áut a podľa potreby prepne z diaľkových na tlmené. Vodič sa vďaka tomu môže plne sústrediť na riadenie a nemusí diaľkové svetlá ovládať ručne.
Jozef Kavec