StoryEditor

Zaostrené na auto-moto: Chcete najnovšie modely? Je to v ich moci

10.03.2010, 23:01
Títo manažéri sú obchodníkmi skrz-naskrz. A pracujú s tým, s čím si spájame a pod čím si predstavujeme celú ich firmu - obchodujú s autami a komponentmi do nich.

Predávajú ich, nakupujú, zisťujú spotrebné nálady zákazníkov a snažia sa rozširovať a prispôsobovať firemné portfólio presne podľa požiadaviek trhu, na ktorom podnikajú. A podnikanie na viacerých svetových trhoch s automobilmi naraz im vôbec nie je cudzie. Riadia obchod vo firme, zodpovedajú za celú sieť predajní, aj predajné služby a ich kvalitu. Na mysli pritom majú spokojnosť zákazníkov.

Rok zmien
Je samozrejmosťou, že obchodní riaditelia sú členmi najužšieho vedenia a stoja pri tých najvýznamnejších firemných rozhodnutiach. Plánujú dlhodobé a krátkodobé stratégie a určujú, akým smerom sa ich podnikanie má uberať. Neexistuje činnosť firmy, na ktorú by nemali dosah.
Zmeny a výkyvy na trhoch v posledných rokoch, súvisiace najmä so svetovou hospodárskou krízou či prijatím eura u nás, sa najmä automobilového priemyslu dotkli v plnej sile. A boli azda tou najťažšou previerkou ich kvalít. Aj od ich šikovnosti a rýchlych reakcií záviselo to, ako veľmi spomínané vplyvy na ich spoločnosti doľahnú a ako sa presadia v boji v takom silno konkurenčnom prostredí, akým určite automobilový priemysel je.

V spoločnosti Kia Motors Slovakia je človekom zodpovedným za obchod vedúci oddelenia predaja Doo-Jo Kim. „Medzinárodný obchod je pre mňa veľkou výzvou, človek pracujúci v tejto oblasti musí byť veľmi podnikavý a rýchlo sa prispôsobovať."

Matúš Paľa sa stal vo veku 28 rokov riaditeľom predaja spoločnosti Peugeot Slovakia vo februári 2008. Zároveň je členom riaditeľskej rady spoločnosti. „Doterajšie moje pôsobenie n tejto pozícii sprevádzali turbulentné zmeny slovenského trhu spôsobené valorizáciou koruny, krízou, šrotovným. Vďaka skúsenej kvalitnej sieti dílerov a veľmi dynamickému obchodnému tímu sa nám podarilo na meniacom sa trhu uspieť," hovorí.

Petr Lehký je vedúcim oblasti pre predaj a veľkoodbery v spoločnosti Škoda Auto Slovensko. Predtým tu pracoval napríklad aj ako manažér pre obchod a marketing. „Kľúčom k úspechu je vzťah so zákazníkom. Pretože spokojný zákazník, to je ten najlepší marketing."

V súčasnosti je Miloš Radosa riaditeľom pre marketing a predaj firmy Continental Matador Rubber Púchov. Pôsobí nielen na Slovensku, ale vykonáva tiež rôzne funkcie v dcérskych spoločnostiach firmy po celom svete.

Pozícia sales managera v spoločnosti BMW Group Slovakia znamenala pre Karola Hudeca  veľkú výzvu. „Práca nie je ľahká, rovnako ako nie je ľahká situácia na trhu s motorovými vozidlami, ale v každom prípade je zaujímavá, napínavá, rôznorodá a prinášajúca každý deň nové výzvy. A to je to najkrajšie, čo sa mi na nej najviac páči."

Richard Evanson, súčasný generálny manažér spoločnosti Renault Slovensko, pôsobil predtým aj ako manažér predaja. Nesie zodpovednosť za predajné aktivity, kvalitu a profit spoločnosti.

Srdcová záležitosť
Rok 2007 bol prelomovým pre spoločnosť Auto Valušek. Vybudovala nový „taliansky stánok" v bratislavskom Lamači, rozšírila svoje portfólio o značku Alfa Romeo a v tomto roku sa stal konateľom a riaditeľom spoločnosti Pavol Dovhun. „Automobilový priemysel je oblasť veľmi náročná, avšak aj veľmi zaujímavá. Talianske značky stáli pri mojich začiatkoch a sprevádzajú ma dodnes, stali sa mojou srdcovou záležitosťou."

Úlohou generálneho riaditeľa holdingu Auto Valušek Rudolfa Rurika je riadenie obchodu v jednotlivých značkách, ktoré spoločnosť zastupuje a v neposlednom rade sú to po predajné služby a ich kvalita. „Prvoradý je pre nás zákazník a jeho potreby. Snažíme sa ho pozorne počúvať a prispôsobovať mu portfólio našich služieb."

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. apríl 2024 12:54