StoryEditor

ANKETA: Aká je vaša najlepšia a najhoršia skúsenosť zo slovenskej reštaurácie?

29.10.2010, 00:00

Martin Krekáč
vedúci partner Jenewein Group
V najlepších zážitkoch nedokážem vytvoriť rebríček. Pozitívnych zážitkov mám veľa, najmä z posledných rokov, keď sa dlho pokrivkávajúca kvalita v tejto oblasti zlepšila aj v slovenských reštauráciách. Vynikajúce jedlo si v peknom prostredí vychutnám s chuťou, avšak nezapriem v sebe headhuntera a úzkostlivo sledujem a oceňujem najmä ľudský kapitál príslušného zariadenia.

Najhorší zážitok je spojený skôr s neprofesionálnou, neochotnou a netrénovanou obsluhou ako s menej vydareným jedlom. Ak však mám byť aspoň trochu konkrétny, tak nerád spomínam na jednu reštauráciu vyššej triedy, kde mi po upozornení, že na jedlo čakáme vyše hodiny, čašníčka odvrkla, že kuchár toľko hostí jednoducho nestíha a ak sa ponáhľame, máme ísť do "mekdonaldu".

Jaroslav Židek
šéfkuchár bratislavského komplexu reštaurácií v Erdödyho paláci
Nemám žiaden extrémny zážitok z reštaurácií na Slovensku, ale čo ma najviac prekvapuje, je skladba menu. Napríklad v reštaurácii, ktorá sa prezentuje ako mediteranská, sú v jedálničku smažené kuracie krídelká či dokonca sushi. Tiež ma šokuje, že prídem na Liptov a v kraji ovčieho syra mám problém ho v reštaurácii dostať a namiesto dobových domácich klobások a čerstvého ovčieho syra ponúkajú parmskú šunku a mozarellu. Asi najhorší zážitok mám práve z takejto koliby. Krásne upravená reštaurácia -- koliba, do ktorej boli evidentne investované nemalé peniaze, kde ponúkali domácu slovenskú kuchyňu, som zostal po objednaní jedla ako obarený. Porcie boli obludne veľké, takže aby som si mohol dať predkrm, hlavné jedlo i dezert, mohol som zjesť tak maximálne polovicu jedla. Obludné plytvanie surovinami. Pri objednaní pirohov s lekvárom som sa opýtal, či je slivkový. Dostal som odpoveď, ktorú by som prirovnal k studenej sprche, čašník odpovedal: neviem, my kupujeme hotové a zmrazené, prešla ma chuť. Škoda len, že sa majitelia o takéto krásne reštaurácie viac nestarajú a ešte väčšia škoda, že hostia takejto reštaurácie to akceptujú väčšinou len preto, že sú spravidla lacné. Hostia by si mali uvedomiť, že v tomto prípade vlastne šetria sami na sebe.

Zita Zemková
predsedníčka predstavenstva a generálna riaditeľka OTP Banka Slovensko
Spravidla navštevujem osvedčené reštaurácie, odporučené a vyskúšané, kde sú vynikajúce služby, milý a úslužný personál a kvalitne pripravené špeciality. V tých som spokojná a viem, že sem môžem kedykoľvek pozvať rodinu, priateľov či významných obchodných partnerov. Ešte vždy ma však dokáže nemilo prekvapiť neochota personálu. Osobný prístup je základ a keď ten chýba, ani luxusné prostredie a špičkové jedlo to nevyvážia."

Marcel Ihnačák,
šéfkuchár Au Cafe
Ja príliš nechodím do slovenských reštaurácií, keďže v jednej robím, chodím skôr do Rakúska, do Viedne, neviem to teda až tak posúdiť. Nie je to najhorší zážitok, ale dosť ma uráža, keď idem domov a zastavím sa na nejakom salaši alebo v podobnej reštaurácii okolo Ružomberka alebo Liptovského Mikuláša, halušky, čo tam robia, nie sú ani náhodou podľa mojej predstavy. Porovnávanie však nechávam na iných a ja sa snažím u nás v reštaurácii udržať svetové trendy a sledujem na internete, čo sa varí v Londýne či v New Yorku.

Peter Gunda
partner Edison Consulting Group
V poslednom čase ma najviac zaujala novootvorená reštaurácia Elesko v blízkosti Modry. Ako jedni z mála na Slovensku pochopili, že variť jednoducho, tradične a najmä z lokálnych surovín je celosvetový trend, ktorý sa ľuďom páči. Vynikajúce jedlo je podporené skvelou prezentáciou, prívetivým personálom a nádherným prostredím jedného z najmodernejších vinárstiev v širokom okolí. Zlé skúsenosti zažívam každý deň a už ani neviem, ktorú by som označil za tú najhoršiu. Jednoducho neviem pochopiť ako je možné, že doteraz sa nenašla jediná reštaurácia v Bratislave, ktorá by dokázala podávať rýchle, chutné, ľahké a najmä kvalitné biznis menu založené na miestnych receptoch. Hranie sa na dobré talianske, francúzske či azda japonské jedlá nám jednoducho nejde a čo je najhoršie, že kvalita gastronómie u nás neustále klesá.

Pavel Pospíšil
šéfkuchár a majiteľ reštaurácie Nemecku
Najhorší zážitok: štvorhviezdičkový hotel pri Litovskom Mikuláši, Chopok -- celá reštaurácia prázdna, prestreté až na jeden stôl, ktorý nám bol určený. Po objednávke sme dostali predkrm, ale žiadne príbory. Privolaný čašník nám urazene vhodil doprostred stola na tanieri dva príbory, bez servítky, ktorú priniesol po ďalšej reklamácii. Jedlo nebolo ochutené a po vyžiadaní dochucovacích prostriedkov nám čašník oznámil, že ležia vpredu reštaurácie s tým, že si ich máme priniesť sami. Pri hlavnom jedle sme zasa neuveriteľne nedostali príbory, asi nás chcel čašník potrestať. Pri odchode si nás už nikto nevšímal a ani sa s nami nikto nerozlúčil.

Pri inej ceste opäť vo štvorhviezdičkovom hoteli neďaleko zmieneného hotelu Chopok som cestoval v období čučoriedok, a preto som si objednal čučoriedkové gule. Tvrdé gule som síce dostal, ale, bohužiaľ, bez čerstvých čučoriedok, iba s čučoriedkovou marmeládou navrchu. Všetko poliate industriálnou čokoládovou omáčkou. Bolo to nepožívateľné.

Najlepšia skúsenosť: na salaši Krajinka medzi Ružomberkom a Liptovským Mikulášom. Pre mňa doteraz najlepšie strapačky na Slovensku, obsluha perfektná, rodinný podnik. Neuveriteľne lacno. Bohužiaľ, nepamätám si meno salaša.

Peter Hoffmann
šéfkuchár reštaurácie Levante
V jednej nemenovanej bratislavskej reštaurácii som dostal jedlo, ktoré nebolo vôbec dochutené, síce porcia bola veľká, ale jedlo bolo bez chuti, bez soli, bez korenia. Zeleninové obloženie bolo na tanieri asi o 2 hodiny skôr ako samotné jedlo. Ale, naopak, v niektorých bratislavských reštauráciách som sa opätovne stretol s veľmi príjemným prostredím, obsluhou a zároveň kvalita podávaného jedla bola na veľmi vysokej úrovni.

Ivan Jakúbek
riaditeľ, Enterprise Investors
Veľmi milo som prekvapený, ako sa rozvíjajú reštaurácie Primi a skupina okolo nich. Bol som vo viacerých ich reštauráciách a bol som milo prekvapený. Na Hviezdoslavovom námestí si napríklad môžete sám opiecť mäso na kameni. Prichádzajú s novými nápadmi a každú reštauráciu majú inú napriek tomu, že sú sieť. Všade sa mi zdá, že konceptuálne vymysleli niečo nové. Negatívne by som hodnotil, ako sa staráme o turistov v turistických centrách. Služby v nich sú na veľmi nízkej úrovni, obsluha je zlá, hlavne v Tatrách. Tam je veľmi málo reštaurácií, ktoré majú profesionálne služby.




menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
08. december 2025 09:49