StoryEditor

Kríza pomohla zlepšiť služby a znížiť ceny

21.04.2010, 23:00
Korporátni klienti. Predajcovia museli zareagovať na menší dopyt po nových autách, očakávajú oživenie.

Hospodárska kríza neovplyvnila len správanie drobných zákazníkov. Ešte výraznejšie sa odrazila na predaji automobilov významným firemným klientom. Predajcovia automobilov preto dnes bojujú o každého jedného a ponúkajú pridanú hodnotu, aby si zabezpečili úspech v tvrdej konkurencii. „Predaj nových vozidiel klesol na Slovensku v porovnaní s minulým rokom o 12 percent, z toho podiel flotíl klesol o dve tretiny. Objem servisných úkonov však u nás zaznamenal nárast," hovorí Risk Manager spoločnosti Auto Valušek Ivona Valušková.

Niečo navyše
Dominantou je dnes podľa nej centralizácia služieb, pretože komplexné služby na jednom mieste znižujú náklady na dopravu a komunikáciu. Korporátne spoločnosti hľadajú východisko v úsporách. „Okrem toho takíto klienti očakávajú, že za svoje peniaze dostanú vysokú kvalitu, širšie portfólio služieb a profesionálny prístup," hovorí Valušková.
Roky 2009 a 2010 sú podľa manažérky flotilového predaja spoločnosti Peugeot Slovakia Zuzany Karhútovej jednoznačne poznačené hospodárskou krízou, čo ovplyvňuje aj nákupy vozidiel značky u veľkých firemných klientov. „Tí sú zdržanliví. To vplýva na predĺženú životnosť vozidiel vo vozových parkoch a nejasnú pravidelnosť v ich obmieňaní." Pri rozhodovaní sa klientov o nákupe vozidiel zohráva podľa nej dôležitú úlohu nielen konečná cena vozidla, ale predovšetkým celkové náklady a dodatočné servisné benefity. „V neposlednom rade je potrebné nezabudnúť komunikovať s klientom a pravidelne sa starať o jeho potreby," hovorí Karhútová.

Záujem rastie
Jemne optimistickejšie vníma situáciu hovorkyňa Škody Auto Slovensko Lucia Busquet. V prvom roku krízy boli podľa nej firemní zákazníci veľmi opatrní v investovaní do obnovy alebo rozširovania vozového parku. „Predajné výsledky za prvé tri mesiace tohto roka však potvrdili, že aj tu nastáva oživenie. V zložitej ekonomickej situácii sme dokázali pripraviť ponuky šité na mieru našim zákazníkom. Vďaka tomu dnes vidíme, ako rastie aj záujem tých firiem, ktoré minulý rok nákupy odkladali." 

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
23. apríl 2024 11:13