Nemalý podiel na úspechu každej spoločnosti má jej samotná firemná kultúra a s ňou úzko spojená korporátna filozofia, vízia a hodnoty. Významnú úlohu na jej úspechu zohráva hneď niekoľko faktorov, pričom tým kľúčovým sú často jej zamestnanci. Ak chce firma získať tých najlepších, musí klásť veľký dôraz hneď pri ich samotnom nábore a následne sa im nepretržite venovať počas ich celého pôsobenia vo firme. Keď už má tých správnych zamestnancov, je dôležité, aby vedeli navzájom správne spolupracovať. Jednotlivé oddelenia musia spolu komunikovať a navzájom sa podporovať. Jednou z kľúčových hodnôt našej spoločnosti je práve spolupráca. Napríklad vo výrobnom podniku, čo môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti, nie je možné, že výroba si bude riešiť svoje otázky a problémy bez toho, aby ku strategickým rozhodnutiam prizvala aj ostatné podporné oddelenia, ktoré môžu prísť s novými a inými pohľadmi na celú problematiku. Takáto spolupráca a prístup spoločnosti v konečnom dôsledku jej môže priniesť úplne iný, avšak omnoho komplexnejší pohľad na vec. Po jeho získaní firma prijme omnoho systematickejšie a kvalitnejšie riešenie. Osobne práve budovanie takejto spolupráce v rámci firmy bolo pre mňa vždy veľkou výzvou a zo svojej pozície som vždy robil všetko, aby som k nej prispel.
Spoluprácu však musí spoločnosť budovať aj navonok. Žiadny podnikateľský subjekt tu nie je sám pre seba a aj keď sme na trhu v mnohých veciach často konkurentmi, v niektorých oblastiach musíme jednoducho ťahať za jeden koniec. Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať ako nevyhnutné, spoluprácu medzi firmami, prípadne na úrovni rôznych podnikateľských zväzov či klubov oceníme najmä v časoch krízy. Navyše, krízu dokážu prežiť len silné spoločnosti, ktoré majú svoju jasnú predstavu o budúcnosti, majú stanovenú svoju víziu a ciele, ktoré sú pre nich výzvou, za ktorou idú.
Prezident a CEO, Kia Motors Slovakia
