StoryEditor

Slovák ľúbi kvalitu

02.08.2002, 00:00

Cestovný ruch sa dostal do krízy. Nedostatok peňazí klientov, z ktorých mnohým "uviazli" úspory v skrachovaných nebankových subjektoch, čo cestovné kancelárie radi pripomínajú, nie je však jedinou príčinou. Hovorí sa, že človek si zvykne na všetko, našťastie ani Slovák nie je úplný somár, aby sa rok čo rok tešil na vymoženosti a servis, ktorý mu na jeho dovolenke prisľúbila cestovná kancelária a potom sa namiesto oddychu rozhorčoval a bezmocne sa domáhal sľúbeného. Pretože je iba málo takých kancelárií sprostredkúvajúcich dovolenku, ktoré povedia pravdu a dobre poznajú čo predávajú. Väčšina z nich základné otázky, či je na pláži sprcha alebo ako presne vyzerá ubytovanie, elegantne zahrá do autu. Však sa všetko uvidí na mieste -- z ktorého počas trvania pobytu takmer niet cesty späť. Majitelia cestoviek a či ich zamestnanci nevidia za roh a neuvedomujú si, že keď nasľubujú hory-doly a tie klient v lepšom prípade nenájde -- v tom horšom nájde hory odpadu pri pláži a dolinu plnú podvodníkov -- o rok sa vyberie inam a s niekým iným. Po rokoch konečne odmieta vypočuť si rozprávku, potom ju vydeliť troma a odpočítať dvadsať päť, aby sa dopátral pravdy a na dovolenke nebol sklamaný.
Okrem toho dvojtýždňový pobyt pri mori vychádza z módy a "in" je iný druh trávenia dovolenky. Vyspelejší turista, čuduj sa svete, taký sa veru nájde už aj u nás, opúšťa hotely a iné ubytovacie zariadenia a dáva prednosť autentickejším zážitkom, napríklad jazde na konskom chrbte naprieč prírodou. Ľudia pracovne vyťažení uprednostňujú kratšie, ale rozmanitejšie výlety. To podporuje rozvoj regionálneho cestovného ruchu, dobrodružných ciest, ekoturizmus, kultúrne a športové výlety, dovolenky v kúpeľoch alebo cesty loďou do odľahlých končín.
A cestovné kancelárie spokojne podriemkavajú mysliac si, že človiečik spod Tatier je rád, keď na leto odloží pár korún bokom, aby sa mohol pokochať morskou nekonečnosťou a v šumení vĺn zabudol na všetky nedostatky. Že je táto predstava mylná potvrdia v rakúskych či nemeckých cestovných kanceláriách, kam sa stredne náročný Slováčisko utieka, aby za primeranú cenu dostal aj primeranú kvalitu. Každá rozprávka má svoj koniec a ak rôzne toury a travely ostanú spať na vavrínoch, nebude trvať dlho a zazvoní im zvonec.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. apríl 2024 15:17