02.11.2011, 00:00

Chudnutie môže byť odteraz aj zábava. Vyskúšajte nové cvičenia (video)

Najväčším problémom pri pravidelnom cvičení býva naša pevná vôľa. Tá býva pevnejšia, pokiaľ pohyb nie je povinné trápenie, ale zábava. Našli sme pre vás štyri novinky, pri ktorých sa rozhodne nudiť nebudete.

 

Antigravity joga – joga vo vzduchu

 


Za týmto zvláštnym názvom sa skrýva levitujúca aktivita, ktorú som sa rozhodla vyskúšať na vlastnej koži. Pri pohľade na červenú plachtu visiacu z oceľovej konštrukcie som na okamih zaváhala. „Neboj sa, unesie päťsto kíl,“ upokojuje ma inštruktorka vidiac, ako nedôverčivo ohmatávam tenkú látku. Najprv ju však spúšťa o kúsok nižšie, aby mi voľne zavesená siahala pod bedrá. A môžeme začať. Inštruktorka púšťa hudbu a o chvíľu sa už v rámci rozcvičky hojdáme poležiačky v plachte ako veľké zámotky. Najprv si naťahujeme a zahrievame telo, ale spôsobom, ktorý je vzdialený čomukoľvek, čo poznám. Podchvíľou nám zo siete (lebo tak sa „odborne“ tá plachta volá) trčí nejaká končatina, chvíľu sedíme, chvíľu ležíme a robíme niektoré cviky z klasickej jogy. Ale vo vzduchu. Po zhruba polhodinovej rozcvičke cítim každý sval.

Po vzore netopiera
„Tak na čo sa dnes chcete zamerať?“ usmieva sa inštruktorka Ivana Krížová. Na nohy, znie verdikt mojich spolucvičiacich. Keďže som nováčik, netuším, čo ma čaká, tak len mlčky súhlasím. Ako mi neskôr Ivana vysvetľuje, náplň každej hodiny sa dá rôzne kreovať. Podľa toho, či chcete posilňovať, relaxovať, alebo získať obratnosť. Ideme teda posilňovať. Nikdy by mi nenapadlo, na koľko spôsobov sa dá použiť pás látky zavesený zo stropu. Dá sa na nej sedieť, ležať, visieť, dokonca stáť. „Budeme opakovať po osem- až desaťkrát, ale každý cvičte podľa toho ako sa cítite,“ upozorňuje Ivana. Jednotlivé cviky sú nazvané podľa rôznych zvierat a pri tých posilňovacích sa používa len váha vlastného tela. Ale aj to bohato stačí. Antigravity joga je zmesou jogy, pilatesu a gymnastiky. Vďaka sieti zvládnete aj mnohé cviky, s ktorými by ste na zemi asi mali problémy. Mne sa najviac páčia práve tie, pri ktorých visíme dole hlavou ako netopiere. Keď sa prvýkrát zavesíme, cítim, ako sa mi naťahuje a uvoľňuje celá chrbtica, ktorú pravidelne ničím vysedávaním pri počítači. „Teraz masírujeme lymfatické uzliny, tak treba cez deň veľa piť, aby sa telo mohlo detoxikovať,“ upozorňuje Ivana pri ďalšom cviku. Keď na záver ešte relaxujeme hojdajúc sa v sieti, cítim, že na druhý deň ma poriadna svalovica neminie. Ale v duchu už uvažujem, kedy sa prídem opäť „zničiť“.
Kde: zatiaľ len v Bratislave
Za koľko: 8 eur/hod.

http://www.youtube.com/embed/rl23DWKwCT4

  

Bollywood dance – v štýle indických filmových hviezd

 


K najrôznejším tanečným štýlom sa nedávno pridal aj takzvaný bollywood dance. Ako už samotný názov napovedá, vychádza z Bollywoodu, ktorý ročne vyprodukuje niekoľkonásobne viac filmov ako jeho americký kolega Hollywood. Netreba si ho však mýliť s klasickým brušným tancom. „Rozdiel je dosť značný,“ vysvetľuje inštruktorka bollywood dance Andreita Miklas. „Bollywood dance vychádza z indického filmového tanca, ide o kombináciu klasických indických motívov obohatených o moderné prvky. Mierne čerpá aj z brušných tancov, ale nie sú dominantné, je to taký príjemný mix.“ Oblečenie nie je predpísané, ale podľa inštruktorky môže niekedy dobre dotvoriť atmosféru. „Niekedy používame aj rôzne rekvizity, napríklad náramky, ktoré pri pohybe rúk štrngajú, alebo tanečniciam pre autentickejší pocit nalepím na čelo typickú indickú bodku,“ hovorí Andreita. Ak vás teda láka exotika, pustite si pre inšpiráciu nejaký bollywoodsky film, a potom smelo na kurz, kde sa naučíte jednotlivé tanečné prvky.

Kde: v Bratislave, Žiline, Spišskej Novej Vsi

Za koľko: od 5 eur/hod.

http://www.youtube.com/embed/aFHJZVy6B1M

 

 Jukari – ako artisti v Cirque du Soleil


Novinkou medzi netradičnými cvičeniami v našich končinách je aj jukari. Inšpiráciou pre komplex pohybových aktivít boli predstavenia artistov v svetoznámom Cirque du Soleil. Ale nemusíte sa báť, nikto vás nebude nútiť predvádzať akrobatické kúsky na hrazde niekoľko metrov nad zemou. I keď základnou cvičebnou pomôckou pri koncepte Fit to Fly je práve špeciálne upravená hrazda, ktorá má na bočných lanách niekoľko úchytov na ruky alebo nohy. S jej pomocou sa dá precvičiť celé telo. Ďalšou pomôckou pri takzvanom Fit to Flex je špeciálna elastická stuha.

Kde:
Jukari je licencovaným cvičením značky Reebok a na Slovensku zatiaľ nie je fitnescentrum, ktoré by ho ponúkalo. Vyskúšať si ho môžete u susedov v Česku.

http://www.youtube.com/embed/K_7p6-4fr68

Pole dance – tyče mimo baru

Keď sa povie tanec pri tyči, väčšina si predstaví nočné kluby a sporo odeté dievčatá. Čoraz viac priaznivcov si však získava pole dance, ako takpovediac športová disciplína. Hoci u nás nejde o absolútnu novinku, donedávna sa jej venovali najmä individuálne. Čoraz populárnejšie sú aj pravidelné kurzy. Dôvodov je niekoľko „V mysliach tanec pri tyči stále evokuje tie bary. Ale keď sa prídu pozrieť napríklad na otvorenú hodinu a zistia, že sa netreba vyzliekať a nie je na tom nič vulgárne, dodá im to odvahu a nadšenie z pohybu,“ vysvetľuje Prievidžanka Dominika Kormaňák, ktorá sa pole dance venuje vyše dvoch rokov.

Ďalšou veľkou motiváciou podľa nej je, že pri tomto druhu cvičenia výsledky pocítite rýchlo. „Už na prvej hodine zvládnete najzákladnejšie cviky a postupne sa pridávajú ďalšie. Keď idete trebárs do fitnescentra, tak trvá dosť dlho, kým vidíte nejaké výsledky. Na pole dance je úžasné, že každú hodinu zvládnete viac, cítite, ako sa zlepšujete a tá rýchla postupnosť je povzbudzujúca,“ dôvodí Dominika.

Mnohé jej zverenkyne si dokonca zadovážili domov vlastnú tyč. Pri pole dance okrem posilnenia celého tela získate aj väčšiu obratnosť a pružnosť. Na veku tiež nezáleží. „Venujú sa mu dievčatá od 16 – 18 rokov, najstaršia pani mala 57 rokov,“ hovorí Dominika Kormaňák. No pri tyči možno nájsť aj zástupcov silnejšieho pohlavia. Podľa Monikiných skúseností sú to vraj práve muži, ktorí sa na rôznych jej vystúpeniach ako prví odvážia prísť k tyči a niečo si vyskúšať. „Muži majú aj tú výhodu, že sú od prírody silnejší, a preto mnohé cviky zvládajú rýchlejšie.“ Takže pokojne choďte cvičiť aj s partnerom.

Kde: v Bratislave, Trnave, Nitre, Žiline, Prievidzi

Za koľko: 10 – 20 eur/hod., 100 – 150 eur/kurz

http://www.youtube.com/embed/OW3BRDdKKb0

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.