Tibor Hlavička je podnikateľ, ktorý zarobené peniaze radšej investuje do rastu firmy, ako si ich užíva. A tak aj jeho biznis sa neustále rozrastá. Dnes ponúka donášku jedál do domu, denné menu, reštauračné služby a vlastní pivárne.
Začal s jednou pivárňou
"Začali sme s jednou prevádzkou, pivárňou, ktorú sme každý rok zväčšovali. Po vyčerpaní všetkých možností rozširovania sme podnikanie doplnili druhou prevádzkou," spomína na začiatky Hlavička. Po roku fungovania dvoch prevádzok spojazdnili kuchyňu, ktorú po ďalšom roku pre veľký záujem klientely obohatil o donášku jedla do domu. Firma sa každý rok rozširovala, až po súčasný stav. Po desiatich rokoch podnikania vlastní tri pivárne a jednu kuchyňu určenú len na donášku denného menu a pizze.
Všetok čas v robote
"Ako každý začínajúci podnikateľ som musel na začiatku stráviť veľa hodín v práci, niekedy to bolo aj 500 hodín mesačne, a to počas niekoľkých rokov. Okrem toho zápasíte s finančnými problémami, nedostupnosťou úverov a žiadnou podporou podnikania zo strany vlády," vysvetľuje Hlavička.
Nie je to o peniazoch
Aj keď má ukončenú školu úplne iného zamerania, vždy ho to ťahalo k práci v gastronómii, preto sa už ako 19-ročný rozhodol podnikať v tejto oblasti. "Keby som to robil pre peniaze, tak to už dávno zabalím. A myslím si, že je na tom rovnako každý, kto prevádzkuje podobný druh podnikania," myslí si. Ako dodáva, úspešnosť na trhu vám zaručí jedine dennodenná starostlivosť, výber správnych zamestnancov, reklama, a najmä proklientsky prístup, kde "nie" neexistuje.
S krízou zápasí
"Oproti konkurencii sa snažíme ponúknuť čo najlepší pomer ceny oproti množstvu a kvalite. Tiež je to pravidelné obmieňanie ponuky, akcie na týždennej a mesačnej báze, premietnutie zľavy aj na zákazníkov," hovorí Hlavička. Kríza však neobišla ani jeho.
Znamenala zníženie tržieb o 20 percent, takisto nútené zníženie cien, vyšší rast vstupov a zníženie zisku približne o 50 percent. "Proti kríze bojujeme hlavne častejšími akciami, ponukou vyššej pridanej hodnoty oproti konkurencii," vysvetľuje Hlavička.
A čo je jeho krédo, čo ho v podnikaní drží nad vodou? "Čo ťa nezabije, to ťa posilní a vo všetkom zlom je aj niečo dobré," uzatvára úspešný podnikateľ.
