Šéf Samsungu potvrdil, že rokovania so spoločnosťou Google sú v poslednej fáze. Do najpredávanejších televízorov na svete sa bude inštalovať softvér na báze Androidu s pripojením na internet a vytvorí tak interaktívne používateľské rozhranie.
Spoločnosť Google oslovila najväčších svetových producentov televízorov s cieľom vytvoriť systém, ktorý používateľom umožní televízny obsah nielen sledovať, ale aj zdieľať.
Zdá sa prekvapivé, že práve Samsung sa rozhodol pre tento krok, pretože už vlastnú SmartTV technológiu má a je v predaji úspešná. Technológia Google TV poskytovaná cez set-top boxy bola, naopak, fiaskom. Nové televízory majú mať softvér obsiahnutý priamo v sebe. Samsung má však so softvérom Google dobré skúsenosti z predaja smartphonov s operačným systémom Android. "Pôvodná verzia Google TV nebola dokonalá, ale jej uvedenie nám dalo príležitosť poučiť sa z chýb. Toto je pritom len začiatok," tvrdí Google. Analytici si myslia, že Google tým sleduje zlepšenie postavenie na trhu v USA.
"Pre Google TV je dôležitý hlavne americký trh, kde sa Google stretol so slabou podporou tamojších káblových televízií. Druhá verzia má lepšie ovládanie a hlavne podporu staníc HBO a ďalších poskytovateľov obsahu," Hovorí analytik Redbaenk David Šplíchal.
Google TV už v televízoroch majú aj Sony a LG. Obe spoločnosti vyrábajú aj smartphony s Androidom. Analytici považujú tento segment za veľmi perspektívny: "Pre bežného používateľa je veľmi pohodlné, keď obsah nemusí vyhľadávať, ale ponúka sa mu. Google má obrovskú konkurenčnú výhodu, že má vlastný vyhľadávač, a tak môže k používateľom pristupovať interaktívnejšie, pretože vie, čo vyhľadávajú. Na podobnom princípe, ako poskytuje kontextovú reklamu, chce divákom ponúkať televízne stanice. V budúcnosti už pomaly ani nerozoznáte rozdiel, či sledujete televíziu alebo internet. Z dlhodobého hľadiska Google očakáva veľký rast v tomto segmente," hovorí aj IT expert Karol Reingl.
Ivana Sladkovská
