StoryEditor

Ako podvádzame pri poistení?

30.04.2013, 00:00
Zväčšujeme škodu i to ako sa stala

ČSOB Poisťovňa
Čo sa týka PZP a Kasko, najčastejšie podvody spočívajú v tom, že účastníci nehody uvádzajú vymyslený priebeh nehody. Teda „nafingujú“ nehodu, pričom škody na vozidlách nie sú vo vzájomnej zhode, nezodpovedajú jednak deklarovanému priebehu nehody, alebo poškodenie nebolo spôsobené tým vozidlom, aké uvádzajú. Často sa stretávame s tzv. kolotočmi, v ktorých aktívne vystupujú servisy. Prídete do servisu s poškodeným vozidlom a oni navrhnú, že to spravia cez poistku, potom im podpíšete prázdne tlačivo Správa o nehode s tým, že možno budete v budúcnosti oslovený poisťovňou ako škodca. Následne servis vybaví poisťovňu, niektorého klienta ako škodcu, vy budete poškodený a nabudúce to bude opačne.

Generali Slovensko poisťovňa
Stretávame sa s viacerými typmi pokusov o poistné podvody, dlhodobo ide najmä o oblasť poistenia vozidiel. Pri PZP a havarijnom poistení ide napríklad o snahu poškodeného o zvýšenie rozsahu poistného plnenia, a to tak, že sa snaží zahrnúť doň aj staršie poškodenia, ktoré zjavne nesúvisia s dopravnou nehodou a vznikli pri inej príležitosti. Problémom sú tiež poškodené čelné sklá, keď sa poškodený s poisteným dohodnú na zavinení; prípady, keď poškodenia na aute nezodpovedajú opisovanému nehodovému deju poškodeným.

Kooperativa
V poslednom čase sme zaznamenali viacero podvodov s odcudzenými vozidlami. Išlo najmä o autá vyrobené s pravostranným riadením a v úplne inej výbave, pričom na kontrole originality vozidlo už má ľavostranné riadenie a inú výbavu, prípadne inú farbu. Ďalšie podvody sú pri autách lacno dovezených z USA, pričom následne za krátky čas zhoria, respektíve sú odcudzené. Následne sa majiteľ auta snaží od poisťovne vymáhať vyššie poistné plnenie, ako stálo vozidlo aj s dovozom. Máme nahlásené i škody na opakovaných, simulovaných poškodených vozidlách.

Union poisťovňa
Pri PZP sú snahy zo strany klientov podať priebeh poistnej udalosti inak, ako sa reálne stala, napríklad pri čelných sklách rozbitých kameňom. Prípadne pri nehodách, ktoré sa nestali spôsobom, ako tvrdia účastníci nehody; najčastejšie niekde havarujú, zistia, že nemajú havarijné poistenie, a preto skúšajú, ako to vymyslieť, aby to bolo plnené z PZP niekoho iného. Pri havarijnom poistení klienti auto neopravia tak, ako je to vyfakturované. Napríklad mali sme prípad, že dvere na aute boli iba vyklepané, ale vo faktúre je uvedená ich výmena za cenu nového dielu.

Uniqa poisťovňa
Medzi najčastejšie prípady patrí omladzovanie vozidla, umelé zväčšenie rozsahu jeho poškodenia, ale aj falošné faktúry. Tiež účelovo oznamované skresľujúce údaje o priebehu škodovej udalosti.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
27. apríl 2024 00:08