Ak nie ste spokojný so svojou zdravotnou poisťovňou, máte čas ju zmeniť len do konca septembra. Keďže sa dnes špekuluje o možnosti vzniku jednej zdravotnej poisťovne a každá z nich spustila kampane na prilákanie klientov, chceli sme na vlastnej koži zistiť, ako zabojujú o nových poistencov. Výsledok nás prekvapil. Poisťovne totiž neboli takmer vôbec "aktívne".
Začiatkom tohto týždňa sme navštívili naše tri zdravotné poisťovne. Všetky v jeden deň a s rovnakými požiadavkami: chcem k vám prejsť, čo mi za to ponúknete? Banálna otázka, na ktorú by sme očakávali odpovede, ktoré budú pracovníci pobočiek "sypať z rukáva". To, čo sme zistili, je však tiež banálne. Na to, aby som získal pre seba lepšiu poisťovňu a poisťovňa nakoniec nového klienta, musím mať doma internet a vyznať sa v každej ponuke. „Choďte na web, tam nájdete toho viac, ako by som vám tu povedala ja,“ dozvedali sme sa z úst pracovníkov. Iba v jednej z troch sa nám snažili na mieru ušiť výhody, ktoré ponúkajú. A to všetko v čase, keď by poisťovne mohli bojovať o každého nového klienta. Ak totiž prejde plán vlády a vznikne iba jedna štátna zdravotná poisťovňa, tie súkromné za to získajú toľko peňazí, koľko poistencov budú mať.