Aj keď vám personálny manažér kladie veľa rôznych otázok, v podstate sa pýta len na tri základné veci. Ak sa na ne dobre pripravíte, pohovor zvládnete na jednotku.
Máte zručnosti, odborné znalosti a skúsenosti na výkon tejto práce?
Aby ste správne zodpovedali túto otázku, vopred si premyslite svoje kľúčové zručnosti, ktoré budete na výkon práce potrebovať, posúďte svoju úroveň odborných znalostí a skúseností. Na pohovore potom pri technických schopnostiach presne definujte, čo viete. Povedať: ovládam prácu s PC – nestačí. Zároveň však pridajte aj svoje všeobecné znalosti, dobré komunikačné schopnosti, tímový hráč… samozrejme, ak ich máte.
Nadchla vás spoločnosť a ponúkaná práca?
Všetci HR manažéri chcú vedieť to isté – či vás nadchla firma a ste zapálený pracovať pre ňu. Dokážte im, že firmu poznáte – štruktúru, aktuálnu situáciu, pozíciu na trhu, chápete jej stratégiu, a že sa neviete dočkať, kedy u nich začnete pracovať.
Zapadnete do tímu, firemnej kultúry a spoločnosti?
Nakoniec príde kľúčová otázka na vašu osobnosť, či zapadnete do tímu a firemnej kultúry. Každá firma má totiž vlastnú jedinečnú kultúru a je dôležité pre oboch, pre firmu aj pre vás, aby ste sa do nej hodili.
Zdroj: businessinsider.com