Nová štúdia dvoch ekonómov z univerzity vo Wisconsine dokázala, že existuje súvislosť medzi tým, aké má firma výsledky a ako vyzerá jej šéf.
Záver: atraktívnejší šéfovia majú lepšie celkové výstupy a majú lepšie pracovné výsledky počas ich nástupu do vedenia spoločnosti.
Joseph Halford a Hung-Chia-Hsu zverejnili štúdiu nazvanú Krása je bohatstvo: vzhľad šéfa a prínos akcionárov. Na základe tvárovej geometrie skúmali 677 generálnych riaditeľov a riaditeliek z S & P spoločností a vytvorili niekoľko testov, podľa ktorých analyzovali 1 830 fúzií a akvizícií z rokov 1985 – 2012.
Cieľom štúdie bolo zistiť, či existuje nejaká spojitosť medzi tým, či sú šéfovia atraktívni a aká je návratnosť investícií v ich spoločnostiach.
„Zistili sme, že index tvárovej atraktivity má pozitívny a významný vplyv na burzové výsledky počas ich prvých dní, keď sú vymenovaní za riaditeľov. Zdá sa, že akcionári ich vnímajú ako výkonnejších,“ povedali k štúdii autori.
Príkladom je generálna riaditeľka Yahoo Marissa Mayerová. „V indexe tvárovej atraktivity získala 8,45 z 10 a je v piatich percentách tých najlepšie vyzerajúcich riaditeliek. Yahoo je na tom dobre odvtedy, čo sa stala šéfkou,“ zhodujú sa autori. Od jej nástupu do čela spoločnosti sa hodnota Yahoo na burze zvýšila o 158 percent.
„Samozrejme, nemyslíme si, že za tým, ako sa firme darí, môže len jej vzhľad. Iba sme zistili, že medzi oboma faktormi môže byť pozitívny vzťah,“ hovoria ekonómovia.
Autori sa zdráhajú odporúčať, aby firmy zamestnávali na najvyšších pozíciách len atraktívnych ľudí bez toho, aby boli zhodnotené ich schopnosti. Na druhej strane by však výsledky štúdie mali zvážiť tie firmy, ktoré sú závislé od rokovaní a musia sa navonok prezentovať.
V štúdii tiež dokázali, že firmy majú lepšie výsledky zakaždým, keď sa ich atraktívni šéfovia objavia v televízii.
Zdroj: Ihned.cz