Ak si myslíte, že pracovať z domu znamená, že sa nemusíte ráno holiť a budete vstávať bez budíka, radšej sa zamyslite znova! Samozrejme nemožno popierať, že by tento spôsob práce nemal určité výhody – napríklad nikam nemusíte dochádzať. Najlepšie je, že ste sám sebe pánom. No a tu je pár tipov, ako môžete urobiť viac práce z pohodlia vášho domova.
1. Začnite každý deň akoby ste šli do práce
To znamená, dajte si sprchu, oblečte sa a naraňajkujte sa. Robenie takýchto štandardných vecí, vám navodí produktívne myslenie.
2. Zriaďťe si kanceláriu
Je nevyhnutné, aby ste si vymedzili miesto pre prácu, ktoré je pohodlné, máte v ňom dostatok súkromia a nikto a nič vás tam nebude vyrušovať. Tento priestor je váš, tak si ho prispôsobte! Strávite v ňom totiž veľa času.
Mali by ste mať všetko, čo potrebujete na svoju prácu po ruke - ako napríklad počítač, telefón, či tlačiareň. Zariadiť si kanceláriu tiež znamená, vytýčiť si hranice pre ľudí a tiež štvornohých miláčikov, s ktorými zdieľate spoločnú domácnosť. Určte si pracovný čas – to znamená, kedy ste v dispozícii rodine a kedy zas klientom.
3. Začnite svoj deň o pol hodinku skôr ako plánujete začať pracovať
Tento čas by ste mali využiť na dve veci. Určite si, čo budete v daný deň robiť a prelustrujte sociálne siete, alebo si prečítajte noviny. Je to zábavné a ušetrí vám to kopec času počas dňa. Môžete tieto činnosti robiť aj počas obednej prestávky a po pracovnej dobe. Koniec koncov nemáte nad sebou šéfa, ktorý by vám pozeral cez plece, preto sa musíte kontrolovať sami.
Každé ráno si urobte zoznam vecí, ktoré musíte stihnúť urobiť v ten deň. Odškrtávanie úloh vás bude motivovať a udrží vás sústredených.
4. Porozmýšľajte kedy odvádzate najlepšiu prácu a podľa toho plánujte
Napríklad ranné vtáčatá by mali začať s najťažšími a najnepríjemnejšími vecami hneď na začiatku dňa. Všetci máme na starosť nejaké veci, ktoré sa nám veľmi riešiť nechcú, či už robíme sami pre seba, alebo pre niekoho iného. V menej aktívnej časti dňa je dobré robiť veci, ktoré máte radi, alebo niečo kreatívne.
5. Urobte si rozvrh a držte sa ho
Vedomosť, že môžete robiť kedykoľvek, vás bude často pokúšať, ale z dlhodobého hľadiska, budete oveľa produktívnejší ak sa budete riadiť rozvrhom, ktorý ste si určili. To znamená, robte veci pravidelne – je to práca a vaša pracovná doba by mala korešpondovať s ostatnými kolegami vo vašom odvetví.
6. Zostaňte pripojení
Práca z domu môže navádzať pocit samoty, ale nemusí to tak byť. Zapnite si skype a navyknite si ho používať. Ak máte zamestnancov používajte ho na pravidelné ranné porady. Nezabudnite sa ľudí pýtať, ako sa majú. Je fajn porozprávať sa o mimopracovných záležitostiach hneď na začiatku.
Spojiť sa takto so svojimi kolegami nevyžaduje veľa úsilia a posilní to vaše vzťahy. Ak budete používať aj webkameru môžete z toho vyťažiť to najlepšie, pretože keď ľudí vidíte nezdajú sa vám tak ďaleko.
7. Spojte sa so svojim tímom počas dňa
Majte skype zapnutý po celý čas a požiadajte o to aj svojich kolegov. Rozdeľte im úlohy už na začiatku týždňa, no kontrolujte ich častejšie. Zamestnanci podávajú lepší výkon, keď sú aktívne manažovaní. Tiež im choďte príkladom a buďte im kedykoľvek dostupný.
8. Uistite sa, že za sebou na konci dňa „zatvoríte dvere“
To môže byť ťažšie ako sa zdá. Je veľmi ľahké pokračovať v práci dlho po pracovnej dobe, ktorú ste si sami ručili. Navyše vaša kancelária je ľahko prístupná počas víkendu aj dňoch pracovného pokoja. Zamerajte sa preto aj na iné záľuby, ako je práca. Váše podnikanie môže dokonca utrpieť, tým, že ním budete posadnutí. Je pravdepodobné, že budete pracovať viac ako 40 hodín týždenne, takže si doprajte krátke prestávky a počas víkendu vypadnite z domu. Toto je jediný spôsob ako si zachovať čistú hlavu.
Práca z domu môže byť vďačná - žiadne vysedávanie v dopravných zápchach, žiadne kancelárske pravidlá, a môžete si vybrať akékoľvek miesto na prácu. No jestvujú aj rušivé faktory a môže byť aj osamelá. Ak tomu dáte kontúry sami sa budete diviť, koľko ste schopní takto dosiahnuť.
Zdroj: busisnessinsider.com