StoryEditor

Aj právnu ochranu si môžete poistiť. Mnohí o tom zatiaľ nevedia

18.10.2014, 09:30
Autor:
red, runred, run
Poistenie právnej ochrany je pre mnohých Slovákov stále veľkou neznámou. Pri riešení sporov však môže ľuďom ušetriť veľa času aj peňazí.

Poistenie právnej ochrany sa od bežného poistenia líši tým, že pri tom prvom klient nedostane poistné plnenie formou peňazí, ale formou právnych služieb. O právnu radu pritom môžete požiadať 24 hodín denne 365 dní v roku. Ak sa spor dostane až na súd, všetky súdne trovy uhradí za vás poisťovňa. Množstvo klientov aj na Slovensku už takto ušetrilo tisíce eur pri problémoch so zamestnávateľom, pri poškodení auta výtlkom, či pri vážnej nehode v zahraničí. Informovali o tom predstavitelia spoločnosti D. A. S. Rechtsschutz AG. (D.A.S.).

Málo známe služby

Zatiaľ čo v Nemecku má dojednané poistenie právnej ochrany (PPO) 44 % tamojších rodín, na Slovensku to nie je ani jedno percento.

V Rakúsku má D.A.S. 120-tisíc klientov, v Česku 49-tisíc, kým na Slovensku len necelých 16-tisíc. D.A.S. je pritom u nás dominantným hráčom v tomto segmente. Popri ňom poskytujú poistenie právnej ochrany ešte poisťovne Generali, Uniqua, Wüstenrot, Axa a Groupama.

„Mnohí Slováci poukazujú na korupciu v súdnictve, ťažkú vymožiteľnosť práva, tvrdia, že na Slovensku právo platí len pre silných a bohatých. Neustále opakovanie týchto poloprávd prispieva k negatívnemu a pasívnemu postoju k tomu, aby sa voči nespravodlivosti bránili. Nespochybňujeme, že korupcia v súdnictve existuje, že je ťažká vymožiteľnosť práva a na ceste za spravodlivosťou sú potrebné značné finančné prostriedky. Ale chceme spochybniť to, že je to tak vždy. Naše 18-ročné skúsenosti na Slovensku hovoria niečo iné,“ tvrdí Dana Štorová, vedúca pobočky D.A.S. Rechtsschutz AG, pobočka poisťovne z iného členského štátu.

Mladí sa poisťujú najviac

Najsilnejšia skupina poistencov D.A.S. je v produktívnom veku od 38 do 40 rokov. Znamená to, že títo ľudia majú skúsenosti so životnými problémami, vlastnia auto, nehnuteľnosť, denne nakupujú tovar, podpisujú zmluvy, sú niekde zamestnaní. Uvedomujú si potrebu ochrany svojich práv. Podľa štatistík D.A.S. sa tu uvedené služby využívajú najčastejšie pri pracovnoprávnych sporoch, ako sú napríklad nevyplatené mzdy, porušovanie zmlúv zo strany zamestnávateľov a pod., ako aj pri ochrane spotrebiteľov. V tomto prípade ide najčastejšie o neuznané reklamácie či klamanie spotrebiteľov – od predaja v kamenných obchodoch, e-shopoch, cez telekomunikačné služby, až po zájazdy. Právnu ochranu spoločnosti môže klient hľadať aj pri poistných sporoch v prípade pochybnosti o správnom postupe zo strany poisťovne, pri krátení alebo nevyplatení poistného plnenia a pri náhrade škody najmä pri poškodení motorových vozidiel. Podľa štatistík spoločnosti najstarší klient D.A.S. má u nás 88 rokov, najmladší 18. Služby poistenia právnej ochrany v privátnej sfére pritom výrazne viac využívajú muži (82 % klientov) v porovnaní so ženami (18 %).

01 - Modified: 2022-08-09 08:21:00 - Feat.: - Title: Odborníci prízvukujú dôležitosť cestovného poistenia počas dovolenky, prípadov úpalu je najviac 02 - Modified: 2022-08-05 13:11:51 - Feat.: - Title: Všeobecná zdravotná poisťovňa víta každý návrh, ktorý zabráni nekalému prepoisťovaniu, súkromníci protestujú 03 - Modified: 2022-08-04 07:17:03 - Feat.: - Title: Pred dovolenkou si treba zistiť, čo všetko poisťovňa prepláca. Nepríjemné prekvapenia už Slováci zažili 04 - Modified: 2022-07-20 08:00:00 - Feat.: - Title: Pri výpovedi povinného zmluvného poistenia je kľúčových šesť týždňov. Bez poistky vám hrozí vysoká pokuta 05 - Modified: 2022-07-16 11:05:00 - Feat.: - Title: Dvestotisíc eur za úraz tváre v USA. Ak dovolenkujete bez poistenia, účet môže byť drahý ako byt Bratislave
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
12. august 2022 01:12