StoryEditor

Aj právnu ochranu si môžete poistiť. Mnohí o tom zatiaľ nevedia

18.10.2014, 09:30
Autor:
red, runred, run
Poistenie právnej ochrany je pre mnohých Slovákov stále veľkou neznámou. Pri riešení sporov však môže ľuďom ušetriť veľa času aj peňazí.

Poistenie právnej ochrany sa od bežného poistenia líši tým, že pri tom prvom klient nedostane poistné plnenie formou peňazí, ale formou právnych služieb. O právnu radu pritom môžete požiadať 24 hodín denne 365 dní v roku. Ak sa spor dostane až na súd, všetky súdne trovy uhradí za vás poisťovňa. Množstvo klientov aj na Slovensku už takto ušetrilo tisíce eur pri problémoch so zamestnávateľom, pri poškodení auta výtlkom, či pri vážnej nehode v zahraničí. Informovali o tom predstavitelia spoločnosti D. A. S. Rechtsschutz AG. (D.A.S.).

Málo známe služby

Zatiaľ čo v Nemecku má dojednané poistenie právnej ochrany (PPO) 44 % tamojších rodín, na Slovensku to nie je ani jedno percento.

V Rakúsku má D.A.S. 120-tisíc klientov, v Česku 49-tisíc, kým na Slovensku len necelých 16-tisíc. D.A.S. je pritom u nás dominantným hráčom v tomto segmente. Popri ňom poskytujú poistenie právnej ochrany ešte poisťovne Generali, Uniqua, Wüstenrot, Axa a Groupama.

„Mnohí Slováci poukazujú na korupciu v súdnictve, ťažkú vymožiteľnosť práva, tvrdia, že na Slovensku právo platí len pre silných a bohatých. Neustále opakovanie týchto poloprávd prispieva k negatívnemu a pasívnemu postoju k tomu, aby sa voči nespravodlivosti bránili. Nespochybňujeme, že korupcia v súdnictve existuje, že je ťažká vymožiteľnosť práva a na ceste za spravodlivosťou sú potrebné značné finančné prostriedky. Ale chceme spochybniť to, že je to tak vždy. Naše 18-ročné skúsenosti na Slovensku hovoria niečo iné,“ tvrdí Dana Štorová, vedúca pobočky D.A.S. Rechtsschutz AG, pobočka poisťovne z iného členského štátu.

Mladí sa poisťujú najviac

Najsilnejšia skupina poistencov D.A.S. je v produktívnom veku od 38 do 40 rokov. Znamená to, že títo ľudia majú skúsenosti so životnými problémami, vlastnia auto, nehnuteľnosť, denne nakupujú tovar, podpisujú zmluvy, sú niekde zamestnaní. Uvedomujú si potrebu ochrany svojich práv. Podľa štatistík D.A.S. sa tu uvedené služby využívajú najčastejšie pri pracovnoprávnych sporoch, ako sú napríklad nevyplatené mzdy, porušovanie zmlúv zo strany zamestnávateľov a pod., ako aj pri ochrane spotrebiteľov. V tomto prípade ide najčastejšie o neuznané reklamácie či klamanie spotrebiteľov – od predaja v kamenných obchodoch, e-shopoch, cez telekomunikačné služby, až po zájazdy. Právnu ochranu spoločnosti môže klient hľadať aj pri poistných sporoch v prípade pochybnosti o správnom postupe zo strany poisťovne, pri krátení alebo nevyplatení poistného plnenia a pri náhrade škody najmä pri poškodení motorových vozidiel. Podľa štatistík spoločnosti najstarší klient D.A.S. má u nás 88 rokov, najmladší 18. Služby poistenia právnej ochrany v privátnej sfére pritom výrazne viac využívajú muži (82 % klientov) v porovnaní so ženami (18 %).

01 - Modified: 2024-11-06 23:00:00 - Feat.: - Title: Ľubor Gráč z C&C: Klient, ktorý dostáva kvalitnú starostlivosť od makléra, by ani nemal vedieť, kde je jeho poisťovňa 02 - Modified: 2024-10-13 14:09:53 - Feat.: - Title: SNS víta zmenu ministra zdravotníctva, apeluje na reformu poistenia a prehodnotenie platieb či siete nemocníc 03 - Modified: 2024-10-02 13:30:00 - Feat.: - Title: Ako riešiť poistenie po záplavách? Prečítajte si rady a tipy od expertov 04 - Modified: 2024-09-18 12:33:44 - Feat.: - Title: Zaplavené auto? Ak voda prekročí túto hranicu, oprava už bude mimoriadne náročná 05 - Modified: 2024-08-20 22:00:00 - Feat.: - Title: Ako sa chrániť pred meningokokovou meningitídou v roku 2024?
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
21. november 2024 20:37