StoryEditor

Voderady finišujú. Otvoríme ich už koncom októbra

23.04.2013, 00:00
ONE Fashion Outlet pri Voderadoch bude nielen najväčším, ale skutočným outletovým centrom. Zákazníkom ponúkne najväčší počet prestížnych dizajnérskych módnych značiek. Pre Trnavský kraj ako miesto výstavby sa rozhodol investor preto, lebo ho považuje za najbezpečnejšie prostredie na investovanie. Vladimír Kozár, projektový manažér ONE Fashion Outlet, prezrádza v rozhovore viac.

Čo vás priviedlo k investovaniu do tohto projektu?
Štandardný developerský trh v retailovom sektore je dnes značne preplnený. Pre investíciu sme sa rozhodli aj vzhľadom na fakt, že Slovensko, ako jedna z mála európskych krajín, doteraz nemalo svoje vlastné outletové centrum. Naším zámerom je priniesť aj slovenským zákazníkom produkty svetoznámych značiek so zľavou vo výške od 30 do 70 percent.

Prečo ste sa rozhodli práve pre Trnavský kraj?
Lokalita nám ponúkla strategickú polohu hneď pri diaľnici a len 30 minút od Bratislavy, čo umožňuje počítať takmer s piatimi miliónmi návštevníkov nielen zo Slovenska, ale aj z Maďarska, Rakúska a Česka. V rozsiahlej štúdii, ktorá hľadala spomedzi tisícky regiónov v Európskej únii tie najvhodnejšie na investovanie, obsadil Trnavský región desiatu priečku. Miesto, na ktorom rastie ONE Fashion Outlet, sa tak radí medzi najbezpečnejšie prostredia na investovanie, a to v lokálnom aj medzinárodnom meradle.

Kto je zodpovedný za realizáciu projektu? Aké investičné náklady si vyžiada?
Za realizáciu ONE Fashion Outlet zodpovedá spoločnosť Realiz, ktorá vznikla v roku 2005 a podieľala sa na početných developerských projektoch na Slovensku. Prvá fáza projektu, ktorý má zabezpečené financovanie, si vyžiada celkové investície vo výške približne 26 miliónov eur a ponúkne takmer 300 pracovných miest. Celková hodnota projektu, ktorý je rozdelený do troch fáz, je 65 miliónov.

Výstavba mala začať v októbri minulého roka. Prečo meškala?  
Posun začiatku výstavby ovplyvnila svetová ekonomická kríza, kvôli ktorej začali byť investori pri schvaľovaní investícií opatrnejšie. Ako seriózna developerská firma sme začali výstavbu až po vytvorení podmienok pre to, aby bol projekt kvalitný a úspešný.

Aký je momentálny stav prác?
Základný kameň sme slávnostne poklepali v novembri minulého roka. Výstavba odvtedy rekordne napreduje a otvorenie centra v prvej fáze, ktorá ponúkne na predajnej ploche 15 000 štvorcových metrov vyše 70 značkových obchodov, bude podľa plánu koncom októbra 2013.

Aké priestory pre budúcich nájomníkov ponúkate?
Podľa plánu má mať celková predajná plocha 36 500 štvorcových metrov a po dokončení projektu ponúkne okolo 130 obchodov a rýchle, komfortné parkovanie na takmer 2 500 parkovacích miestach. Veľkou prednosťou projektu bude možnosť nakupovať 12 hodín denne 7 dní v týždni.

Kto už prejavil záujem o vaše priestory a mieru obsadenosti?
ONE Fashion Outlet má už teraz 50-percentnú obsadenosť. Začiatok výstavby znamenal pozitívny signál pre ďalších nájomcov a v súčasnosti rokujeme o obsadení ďalších 15 percent nájomnej plochy. K už ohláseným prestížnym značkám ako Adidas, Nike, Puma, Benetton, Trussardi, GANT, Envy, Levi´s, Tom Tailor, LuxuryMall pribudli ďalšie, napríklad Mustang.

Mnohých už teraz zaujíma, ako bude vyzerať projekt po dokončení. V čom je jeho výnimočnosť?
Areál je projektovaný tak, aby umožnil príjemný celodenný pobyt všetkým členom rodiny. Bude plný zelene, vodných plôch, k dispozícii budú detské atrakcie.

Neobávate sa konkurencie v neďalekom Senci?
Projekt D1 nepovažujeme za priamu konkurenciu, pretože svoj projekt prezentujú ako centrum pre biznis, obchod, služby, zábavu a bývanie. A teda nie ako outlet. Ako prvé prevádzky ohlásili nábytok, kozubové a hoby centrum. Takéto prevádzky sa v žiadnom skutočnom outlete nenachádzajú. Outlet je v prvom rade o móde.

Sú Slováci pripravení na outlety? Neobávate sa, že budú vyhľadávať skôr Pardorf?
Pre investíciu sme rozhodli aj vzhľadom na fakt, že Slovensko, ako jedna z mála Európskych krajín, doteraz nemalo svoje vlastné outletové centrum. Som presvedčený, že náš projekt bude pre kraj mimoriadnym prínosom, pre väčšinu návštevníkov bude mať lepšiu polohu a ďalšie benefity, preto sa uprednostňovania Pandorfu neobávame.

Na záver, ako sa vám podniká v Trnavskom kraji – z hľadiska výhod či možných nevýhod?
S napredovaním výstavby v Trnavskom kraji sme spokojní. Komunikáciu so zástupcami kraja hodnotím pozitívne, pripravili nám výborné podmienky pre podnikanie. Som presvedčený, že náš projekt bude pre kraj mimoriadnym prínosom a môže pritiahnuť aj ďalších investorov.

ONE Fashion Outlet Voderady
Lokalita: Voderady
Rozloha: 15 000 m2 (1. fáza), 36 500 m2 (všetky 3 fázy)
Počet obchodov: 70 (1. fáza), 130 (dokopy)
Zameranie: oblečenie, móda, jedlo
Zazmluvnené značky: GANT, Adidas, Tom Tailor, Benetton, Envy, Schiesser & Esprit Underwear, Lindt, Luxury Mall, Trussardi, Retro Jeans, Berndorf Sandrik, Grani Vini, Svet kávy, Nike, Puma, Alpine Pro, Levi's, Klenoty Aurum
Začiatok výstavby: november 2012
Dátum otvorenia: koniec októbra 2013
Plánované náklady: 30 miliónov eur (1. fáza), 65 miliónov eur (dokopy)



menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. apríl 2024 12:28