Pri hľadaní práce často skĺzneme do „komfortnej“ zóny. Miesto aktívneho vyhľadávania sa sústredíme iba na vybrané pracovné portály. No nie všetky spoločnosti na nich inzerujú. Ak máte konkrétnejšiu predstavu, kde a čo by ste chceli robiť, stačí ak sa do hľadania ideálnej práce pustíte aktívnejšie. Ak ponuka práce nie je zverejnená na inzertnom webe, neznamená to, že neexistuje. Takto sa dostanete k „skrytej“ ponuke práce.
Vytipujte si firmy a oslovte ich priamo
Veľa firiem neinzeruje na pracovných portáloch. Zverejnia ich na svojej stránke, blogu alebo ju spomenú medzi svojimi známymi na sociálnej sieti, pretože vedia, že ten, kto chce, si ich nájde. Urobte si preto zoznam firiem, pre ktoré by ste chceli pracovať a pravidelne si pozerajte ich web. Sledujte ich aktivity, pridajte si ich do RSS, nech máte vždy aktuálne informácie.
Pýtajte sa známych
Čím viac ľudí vie, že si hľadáte prácu, tým je šanca zamestnať sa zvyšuje. Pýtajte sa známych, bývalých spolužiakov, kolegov, či sa aj u nich náhodou neobjavilo nové miesto. „Neraz sa nám v Synergie stalo, že sme na otvorenú pozíciu u klienta predstavili kandidáta, ktorého poznala polovička firmy, ale nenapadlo ich sa vzájomne skontaktovať a dohodnúť na práci,“ uvádza príklad personálny konzultant Martin Huba.
„Sieťujte“ sa. Najväčšiu pozornosť venujte sieti LinkedIn
Opäť platí, pýtajte sa ľudí. Napríklad aj na sociálnych sieťach. „Sledujte“ online, čo sa deje vo firmách, čo majú nové a ak sa v danej téme vyznáte, názor prezentujte vo svojich blogoch alebo poradenstvom na odborných fórach.
Strach ide bokom
Nebojte sa priamo osloviť manažérov v spoločnostiach, ktoré vás zaujímajú. Predstavte sa a skúste si dohodnúť informatívne stretnutie aj v prípade, že práve nikoho nehľadajú. Možno poukážete na problém, o ktorom ani nevedeli, že majú. Ponúknutie riešenia vám môže zabezpečiť prácu v ich firme. Na dnešnom trhu práce je totiž dôležité odlíšiť sa a vystúpiť zo zóny komfortu.
Zdroj: Hľadačipokladov.sk