Stredný manažment často cíti v korporáciách svoju silu, ale v skutočnosti sa im dostáva viac vplyvu, ako si oni sami a aj ich firmy pripúšťajú. Našťastie väčšina z nich robí svoju prácu dobre, zabezpečujú správny chod kancelárie a zarábajú pre firmy dostatok peňazí. No tí, ktorí svoju prácu dobre nerobia, môžu prinášať svojej firme problémy, a to najmä v súvislosti so zamestnancami.
"Množstvo štúdií ukazuje, že ľudia opúšťajú svoje zamestnanie kvôli svojim priamym nadriadeným," hovorí Marie McIntyre autorka "Secrets of Winning at Office Politics" (Tajomstvá víťzstva v kancelárskej politike) a "The Management Team Handbook" (Príručka tímového manažmentu). A to je práve ten moment, keď sa ukazuje že manažéri majú omnoho väčšiu moc, než si uvedomujú. Ide teda iba o to, aby ju dokázali využiť, a nie zneužiť.
Mikromanažér
Bez ohľadu na zamestnanie, jeden z manažérskych štýlov, ktorý privádza ľudí do šialenstva je mikromanažér. Sú to ľudia, ktorí sa nevedia odosobniť od detailov, vôbec nevedia delegovať úlohy a stále sa pozerajú svojim zamestnancom na prsty a rýpu do nich.
Čo si ale veľa ľudí neuvedomuje, je to, že mikromanažéri sú hrozne úzkostliví. "Množstvo ich dozorovania vyplýva práve z ich mimoriadneho pocitu úzkosti," hovorí McIntyre. To jednoducho zamestnancov prinúti hľadať si prácu niekde inde.
Supermoderný líder
Každý z nás už asi narazil na supermoderného šéfa, ktorému netreba po práci dvakrát hovoriť, že by ste si mohli vybehnúť na pohárik. Nerobí mu problém ísť si zahrať tenis počas pracovnej doby so svojimi zamestnancami. "Akokoľvek je moderný líder dobrý v prvých mesiacoch v zamestnaní, pretože robí ľudí vo svojom tíme šťastnešími, práca ale nikdy nie je dokončená," hovorí Tasha Eurich autork "Bankable Leadership" (Solventné vedenie).
Šéf "horúca hlava"
Práca môže byť stresujúca a manažéri zvyčajne bývajú pod stresom, pretože sa od nich očakávajú výsledky. Narábať so stresom je ale práve to, čo odlišuje dobrého manažéra od toho zlého. "Jeden typ manažérov, ktorí spadajú do kategórie "zlý manažér," sú šéfovia s horúcou hlavou, alebo vedúci, ktorí nedokážu kontrolovať svoje negatívne emócie," hovorí McIntyre. Čo znamená, že keď sú takíto ľudia v strese, kričia a na pracovisku vytvárajú stresové prostredie, čo k produktivite práce určite neprispieva.
Šéf "duch"
Mať chýbajúceho šéfa znie celkom dobre, nemáte totiž nikoho, kto by vám dýchal na krk. Ale manažér, ktorý nikdy neriadi, alebo je inak známy ako šéf duch, môže byť rovnako demoralizujúci, ako šéf s horúcou hlavou. "Často nie sú schopní odpovedať na vaše otázky či požiadavky a nikdy nemyslia na kariérny rast svojich podriadených. Takíto nadriadení sa hodia jedine do firmy, ktorá nemá záujem rásť.
Ničiteľský šéf
Firmy potrebujú výsledky, a tak si často najímajú manažérov, ktorí sa zaujímajú iba o výsledky. To ale so sebou prináša zničených a vyčerpaných zamestnancov. Ďalší ľudia z ich tímov radšej odídu. Síce sa môže v prvých mesiacoch zdať, že táto forma riadenia je efektívna, lebo šéf zameraný na výsledky dokáže tím naštartovať k úspechom, no časom to môže priniesť iba problémy, pretože na zamestnancoch sa začne prejavovať často syndróm vyhorenia a ich produktivita začne prudko klesať.
Zdroj: Businessinsider
Snímka:Dreamstime