Nenastavujte cenu príliš nízko
Začínajúci podnikatelia sa často pokúšajú uspieť na trhu nízkou cenou. Chyba! Ponúknuť by mali najmä vyššiu kvalitu služieb a tovaru, za ktorú si môžu účtovať viac. Príliš nízka cena totiž nemusí časom pokryť vaše náklady, ktoré určite porastú. A neskorším zdražovaním môžete o zákazníkov prísť. Preto prv než nastavíte svoju cenu, preskúmajte trh a snažte sa byť tesne pod priemerom, prípadne mierne nad.
Nespoliehajte sa na sľuby
Podnikatelia sú pri podpisovaní zmlúv či dohôd o budúcom príjme z biznisu často optimistickí. Pozor! Je veľký rozdiel medzi tým, či príjem z biznisu budete skutočne mať alebo to máte iba čierne na bielom. Pokiaľ peniaze nepristanú na vašom účte, tak ich nemáte.
Nepožičiavajte si ak nemusíte
Ak vám banka ponúkne pôžičku, je to super. Neznamená to však, že si tie peniaze musíte hneď vziať. Banka sleduje svoje záujmy a za požičané si vezme úroky. Požičiavajte si preto len toľko, aby váš biznis mohol rásť. Prehnané pôžičky vás len zaťažia. Stres v práci sa môže preniesť až do súkromného života.
Nespoliehajte sa na jeden zdroj
Zhodnoťte svoje príjmy tak, ako hodnotíte svoje portfólio. Určite nechcete, aby väčšina vašich príjmov pochádzala len z jedného zdroja. Samozrejme, je ťažké získať viacero zdrojov na začiatku podnikania, no v budúcnosti by ste si svoje portfólio mali rozšíriť. Takto aj pri strate kľúčových príjmov bude mať vaša firma z čoho rásť.
Prehodnoťte zamestnancov
Každý zamestnanec plní v spoločnosti určitú úlohu, či už ide o predaj, vývoj produktu alebo komunikáciu so zákazníkmi. Zamestnávať však ľudí, ktorí stoja firmu peniaze a nič neprodukujú, je neefektívne. Náklady na takéto pozície by ste mali čo najviac znížiť. Na druhej strane, mať vo firme tých správnych ľudí pomáha posúvať vaše podnikanie na vyššiu úroveň.
Zdroj: Forbes.com