1. Jasné a výstižné predmety správ
Dobrý predmet emailu je napríklad „Čas stretnutia sa mení,“ alebo „Pár rýchlych otázok o vašej prezentácii". Keď sa totiž ľudia rozhodujú, ktorý email otvoria, väčšinou to, čo zaváži je práve jeho predmet.
2. Používajte svoju pracovnú emailovú adresu
Ak pracujete pre nejakú spoločnosť používajte adresu, ktorú vám vytvoril zamestnávateľ. Ak však predsa len chcete posielať maily zo svojej súkromnej adresy, napríklad preto, že ste na ňu zvyknutý, určite by mala obsahovať vaše meno a priezvisko. Nikdy nepoužívajte emailovú adresu zo svojich študentských čias, ktorá obsahuje napríklad vašu prezývku.
3. Dobre zvážte svoj rozhodnutie poslať/dopovedať všetkým
Nikto nemá chuť čítať mail od 20 ľudí, najmä ak ho to nezaujíma. Môžu ich síce ignorovať, no veľa ľudí už má nastavenú notifikáciu na svojich smartfónoch, takže takéto hromadné emaily ich budú určite poriadne otravovať. Takže vždy keď plánujete odoslať hromadnú správu ubezpečte sa, že každý na zozname potrebuje dostať vašu správu.
4. Používajte zdvorilé oslovenia
Určite by vaše prvé riadky nemali začínať „Čau chalani“. Čau je totiž veľmi živelný a neformálny pozdrav. Na pracovnej pôde by ste ho určite používať nemali. Ak sa predsalen rozhodnete pre familiárny pozdrav aspoň meno človeka, ktorému chcete napísať email neskracujte.
5. Výkričníky používajte striedmo
Ak sa rozhodnete použiť výkričník, určite napíšte len jeden tento znak. Nesnažte sa pomocou nich dávať najavo svoje emócie, je to naozaj neprofesionálne.
6. S humorom opatrne
Humor môže totiž bez správnej interpretácie stratiť svoj význam a dokonca sa zmeniť na urážku. Preto je v profesionálnom styku lepšie vynechať humor z vašej emailovej komunikácie.
7. Odpovedaje na emaily, aj na tie ktoré vám nepatria
Je samozrejme veľmi zložité odpovedať na všetky otázky, ale mali by ste sa o to aspoň pokúsiť. Určite si dajte záležať, aby ste odpísali na email, ktorý nebol adresovaný vám a viete, že jeho autor čaká na odpoveď.
Zdroj: businessinsider.com