Podľa prieskumu CareerBuilder, ktorý zahŕňal viac ako 2 000 personalistov, až 52 percent zamestnávateľov používa sociálne siete na vyhľadávanie uchádzačov o zamestnanie. A dokonca až jedna tretina sa na základe informácií dostupných z týchto sietí rozhodla konkrétneho uchádzača zamestnať. Pozrite si návod, ako vyniknúť online.
1. Ukážte svoju osobnosť
Takmer 40 percent zamestnávateľov potvrdilo, že práve osobnosť kandidáta bola dôležitou skutočnosťou pri výbere. Ak navyše korešponduje s firemnou kultúrou, máte pravdepodobne vyhraté.
Ilustračná snímka: flickr.com / Bureau of IIP
2. Neklamte
Na sociálnych sieťach buďte tým, kým naozaj ste. 42 percent personalistov zo spomenutej štúdie si overovalo konzistentnosť uvedených údajov v životopise s tými, ktoré boli uvedené v profiloch na internete.
3. Majte kvalitnú fotografiu
Kvalita vami zverejneného profilu sa odvíja od vašej fotografie. Používajte fotky s vysokým rozlíšením, neutrálnym pozadím a vhodným oblečením.
Ilustračná snímka: flickr.com / tambako_the_jaguar
4. Demonštrujte komunikačné schopnosti
To, že máte komunikáciu na vysokej úrovni, potvrdia vaše príspevky. Ich správnosť gramatická či obsahová, zdvorilé a neurážlivé komentáre presvedčia každého zamestnávateľa.
5. Zverejnite svoje záujmy
A to najmä tie voľnočasové. Nezabudnite sa pochváliť svojimi dobrovoľníckymi činnosťami.
6. Buďte kreatívny
Až 36 percent zamestnávateľov potvrdilo, že kreativita na sociálnych sieťach bola tým rozhodujúcim momentom pre výber konkrétneho kandidáta.
Ilustračná snímka: flickr.com / chrismetcalfTV
7. Zverejnite všetky referencie
Azda najdôležitejší bod v našom návode. Niet zamestnávateľa, ktorý by rád nevidel odporúčania vo vašom internetovom profile.
8. Pochváľte sa s úspechmi
Nedôvera zamestnávateľov sa v predmetnej štúdii opätovne potvrdila. Takmer tretina z nich si chcela vzdelanie, kurzy či školenia uvádzané v životopisoch či motivačných listoch potvrdiť aj na internetových profiloch kandidátov.
9. ,,Lajknite“ svojho budúceho zamestnávateľa
Či už ste na Facebooku, LinkedIne či Twitteri, nezabudnite byť s ním v online spojení. Ocení to.
Ilustračná snímka: Flickr.com / Bill & Vicki T
10. Majte veľa priateľov
14 percent zamestnávateľov potvrdilo, že veľké množstvo priateľov či followerov znamená, že ste v spoločnosti obľúbený. Pravdepodobne máte aj čo povedať a ostatní si vás vážia.
Zdroj: money.usnews.com