StoryEditor

Desať vecí, vďaka ktorým z vás obchodníci vytiahnu viac peňazí

28.01.2014, 15:05
Autor:
vanvan
Najziskovejšia časť obchodu je pred pokladnicou.

Veľký nápis „SALE“ pomáha dostať viac ľudí do obchodu, kde si pravdepodobne kúpia tovar, ktorý nie je vo výpredaji.

Nákupný vozík sa do obchodov dostal v neskorých 30. rokoch, aby ľuďom uľahčil veľké nákupy.

Tovar s vysokou maržou, ako napríklad kvety či čerstvé pečivo, je umiestnený blízko vchodu tak, aby ste sa k nemu dostali, keď je váš košík ešte prázdny a máte pred nákupom dobrú náladu. Kvety a čerstvé pečivo bývajú na začiatku, aby ich vôňa navodila príjemnú atmosféru.

Mliečne výrobky supermarkety umiestňujú na najvzdialenejšiu stranu, aby vás prinútili prejsť naprieč celým obchodom.

Väčšina obchodov núti zákazníkov pohybovať sa v predajni sprava doľava. Spolu s faktom, že na cestách sa jazdí vpravo, je tak väčšia pravdepodobnosť, že budeme kupovať tovar na pravej strane uličky.

Ak obchod chce zákazníkom niečo predať, tak to v regáloch umiestni do výšky ich očí. Dočasne zvýhodnené položky sa umiestňujú na čelnú stranu regálov. Nezabúda sa ani na deti. Do výšky ich očí sa umiestňujú hračky a sladkosti. Dieťa ich uvidí a potom prosí rodičov, aby mu ich kúpili.

Tovar sa umiestňuje tak, aby ste ho mali poruke. Ak sa totiž vecí môžete dotknúť, tak sa podľa prieskumov zvyšuje šanca, že si ich kúpite.

Dôležitú úlohu zohrávajú aj farby. Teplé odtiene (červenej, oranžovej, žltej farby) pritiahnu zákazníkov do predajne, a keď už sú dnu, tak studené odtiene (zelenej a modrej farby) ich povzbudia viac utrácať. Rovnaký efekt má aj hudba. Podľa štúdií pomalá ľudí spomalí, nakupujú pohodlnejšie a minú tak viac. Hlasná síce nákup neovplyvní, no popoženie vás po obchode. Klasická zas podporuje záujem o drahšie veci.

Predajne vás lákajú nielen výpredajom, ale aj časovo obmedzenými ponukami. Tie vo vás vyvolajú pocit naliehavosti kúpiť danú vec.

Najziskovejšia oblasť obchodu je pri pokladnici. Zákazníkov čakajúcich v rade často zlákajú rôzne sladkosti či časopisy.

Zdroj: businessinsider.com

01 - Modified: 2005-12-22 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Moskva chce ozdraviť autopriemysel
01 - Modified: 2024-10-19 21:57:13 - Feat.: - Title: Nová fáza globálnej expanzie. Čína chce obísť západné clá výstavbou tovární v zahraničí 02 - Modified: 2024-10-30 15:45:22 - Feat.: - Title: Jaroslav Hrabovský z DeutschMann: "Priateľská atmosféra a dôvera je predpokladom úspešnosti obchodníckych teamov" 03 - Modified: 2024-09-19 15:42:39 - Feat.: - Title: Srbský veľvyslanec na Slovensku pre HN: Veríme, že vaše skúsenosti nám pomôžu na našej ceste do Európskej únie 04 - Modified: 2024-07-11 08:22:35 - Feat.: - Title: Obchodný deficit Spojeného kráľovstva v máji zaznamenal pokles 05 - Modified: 2024-05-16 16:34:34 - Feat.: - Title: USA a Čína by mali vyriešiť obchodné napätie. Bidenove clá môžu roztrieštiť dodávateľov, tvrdí menový fond
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
05. november 2024 20:38