StoryEditor

Zberné kontajnery zlacňujú obchodníkom dovoz tovaru

27.09.2014, 16:30
Autor:
turtur
Obchodníci s Čínou si nemusia objednať a platiť pri dovoze tovaru za celý kontajner, ale len za priestor, ktorý v ňom využijú.

Okrem odlišných obchodných a vyjednávacích zvyklostí a komplikovaného colného konania, pri dovoze tovaru z Číny do Európy je náročná aj logistika.
V súčasnosti sa vo väčšine prípadov musí tovar kupovať tak, že obchodník objedná celý kontajner, aby sa doprava „cez pol sveta“ rozpočítala na čo najviac kusov tovaru a jeho nízke výrobné náklady nezaťažili vysoké poplatky za prevoz. 

Prístav Hamburg (Nemecko). Cesta kontajnera loďou z čínskeho prístavu Šanghaj tam trvá zhruba mesiac. Odtiaľ sa tovar dostane až do nášho Lozorna na Záhorí a potom zákazníkovi, ktorý si ho objednal.

Objednanie plného kontajnera tovaru však pre slovenských dovozcov znamená veľkú finančnú záťaž. V porovnaní s dovozom z bližších destinácií to znamená nielen zvýšené nároky na financovanie obchodu, ale aj na skladovanie, personál a techniku v sklade.  

Dovoz z čínskych destinácií

„Výborným riešením takmer pre všetky druhy tovaru sú pri jeho dovoze tzv. zberné kontajnery,“ informuje Roman Stoličný, managing director a predseda Predstavenstva Dachser Slovakia. Tie podľa neho umožňujú našim firmám objednávať z Ázie menšie množstvo tovaru, teda nie celý kontajner a neplatiť tak premrštenú cenu za dopravu,“ dodáva.

Zásielky LCL (less then container load), ktoré nenaplnia celý kontajner, Dachser dováža z dvoch čínskych destinácií – tzv. konsolidačných bodov. Tam sa zhromažďujú menšie zásielky pre viaceré naše firmy. Tieto prekládkové sklady sú v námorných prístavoch Šanghaj a Hongkong.
Zásielky, ktoré sú už od výrobcov zabalené na paletách, sa potom naložia do námorného kontajnera. Nákladné lode z týchto dvoch prístavov priplávajú do nemeckého Hamburgu.
Tam sa zberné kontajnery preložia na vlak a idú na prekladisko. Odtiaľ sa tovar dostane do pobočky Dachser v Lozorne. Tu sa kontajner odplombuje, zásielka rozdelí podľa príjemcov tovaru a destinácií na Slovensku a kamióny či menšie auta ho rozvezú.  

Výhody zberných kontajnerov

Systém zberných kontajnerov má viac výhod. V prvom rade šetrí dovozcom náklady. Ak si napríklad podnikatelia objednajú prepravu iba piatich paliet, zaplatia len za päť, nie za celý kontajner. Úspory sa prejavia aj v menších nákladoch za skladovanie. Importéri nemusia tak mať príliš veľké skladové zásoby, stačia im menšie a tiež aj menej personálu a techniky v sklade. 
Objednávanie menších zásielok umožňuje aj lepšie reagovať na situáciu na trhu a objednávať len určité modely alebo typy tovaru bez ohľadu na nutnosť využiť celý objem kontajnera.

V logistike to musí klapať

Takáto preprava kladie na poskytovateľov logistických služieb vysoké nároky. Všetky časti logistického reťazca musia dokonale fungovať. Zásielky je ideálne naložiť tak, aby sa pri vykládke uľahčilo ich triedenie podľa príjemcov a miesta doručenia na Slovensku.
Výhodou je, keď sa pri importe tovaru o logistiku stará skúsený poskytovateľ týchto služieb s hustou sieťou pobočiek nielen u nás doma, ale aj v tých destináciách, kam sa tovar zo Slovenska exportuje. 
 Andrea Pitronová, (tur)

01 - Modified: 2006-10-25 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Pliva je už v rukách Američanov
01 - Modified: 2024-12-24 08:56:57 - Feat.: - Title: Na niektorých úsekoch je zľadovatený sneh, tvoria sa aj snehové jazyky 02 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 03 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video) 04 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke 05 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
25. december 2024 05:35