Obohaťte profil o kľúčové slova, personalisti vás nájdu jednoduchšie
Hľadanie ľudí na sieti funguje vo veľkej miere na báze kľúčových slov. Napríklad, ak chce personalista niekoho so zručnosťami vo financiách, zadá kľúčové slovo financie. Kľúčovým slovom môže byť aj názov pozície – tej, ktorú hľadáte, či vašej súčasnej. Aby vás mohli ľahšie nájsť, mal by váš profil obsahovať dostatok kľúčových slov, ktoré vás identifikujú, vrátane skratiek, príbuzných výrazov... Nezabudnite dať označenie aj v rodnom jazyku, nielen v angličtine.
Zvýšte si silu profilu na úroveň Hviezda (All-Star)
Keď to urobíte, budete sa zobrazovať na vyšších pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania. Indikátor sily je na pravej strane vášho profilu. Aby ste dosiahli jeho najvyššiu úroveň Hviezda, musíte si do profilu pridať fotografiu, vyplniť motto, vybrať odbor, lokalitu, aspoň dve pracovné pozície, sekciu súhrn vzdelania, doplniť zručnosti a odporúčania a spojiť sa aspoň s 50 ľuďmi.
Hľadajte si prácu na LinkedIne aktívne
Sieť má sekciu Pracovné príležitosti, kde si môžete hľadať a filtrovať inzerciu. Okrem toho sa môžete sami spájať s pracovníkmi HR personálnych agentúr či priamo podnikov. Otvorte si Rozšírené vyhľadávanie a do poľa Názov zadajte napríklad Recruiter OR Recruitment OR Personalista OR HR OR Staffing OR Placement. Vyhľadá vám to personalistov, ktorých si môžete ďalej filtrovať podľa lokality alebo konkrétnych spoločností, ktoré vás zaujímajú. Spojením s nimi sa budete umiestňovať na najvyšších pozíciách v ich vyhľadávaní a uvidíte pracovné ponuky, ktoré zobrazujú len na svojich sieťach.
Pripojte sa do odborových skupín
Každý používateľ LinkedInu sa môže zapojiť aj do skupín. Nielenže tým pozitívne ovplyvníte poradie, v ktorom sa budete zobrazovať personalistom, ktorí s vami niektorú zo skupín zdieľajú, no tí, s ktorými nie ste priamo spojení, vám budú môcť poslať klasickú LinkedIn správu. Staňte sa preto členmi lokálnych i globálnych skupín reprezentujúcich vašu odbornosť. Vyberajte si hlavne tie významnejšie čo do počtu aktuálnych členov.
Zabezpečte si aspoň niekoľko odporúčaní
Vierohodnosť svojho profesionálneho profilu zvýšite referenciami od svojich kolegov, spolupracovníkov, šéfov... Každá vaša pracovná pozícia na LinkedIne by mala mať aspoň jedno odporúčanie.
Autor: Josef Kadlec, IT headhunter, autor knihy People as Merchandise a zakladateľ Recruitment Academy