Ako sa tvorí kontaktná databáza? Odkiaľ máte telefónne čísla?
Väčšina našich klientov má svoju vlastnú databázu klientov, ktorých chce so svojou ponukou osloviť. V ďalších prípadoch využívame tzv. verejne dostupné zdroje z internetu, písomných telefónnych zoznamoch a podobne.
Sú všetky hovory nahrávané?
V každom monitorovanom hovore je zákazník vopred informovaný o nahrávaní hovoru a zákazník sa sám rozhodne, či bude v hovore pokračovať. Hovory sú nahrávané pre účely prípadnej neskoršej reklamácie a zároveň spätnej kontrole.
Koľko ľudí denne kontaktujete?
V našej snahe je poskytnúť informáciu o zaujímavých možnostiach vždy čo najvyššiemu možnému počtu ľudí v daný deň. V priemere sa pohybujeme na počte približne 200.000 oslovených ľudí mesačne v rámci našich prevádzok na Slovensku.
Aká je budúcnosť predaja cez telefón?
Predaj cez telefón predstavuje jednu z najefektívnejších metód predaja a teší sa veľkej obľube. Dnes má telefón skoro každý a ušetriť čas, ktorý sa dá venovať rodine alebo nejaké to euro navyše, je zaujímavá alternatíva pre mnohých ľudí a pre našich obchodných partnerov je zaujímavé osloviť čo najviac potenciálnych klientov a ponúknuť im obchodné výhody, ktoré pre nich pripravili.
Aká je úspešnosť telemarketingu ako marketingovo-predajného kanála v porovnaní s ostatnými?
Telemarketing je v dnešnej dobe preferovanou voľbou pre efektívne oslovenie klientov s vopred pripravenou ponukou. Úspešnosť predaja je veľmi rôznorodá a pohybuje sa v rozmedzí od štyroch percent do 80 percent. Všetko závisí od vhodnej ponuky, správnej stratégie a filtrovania cieľovej skupiny zákazníkov. Prostredníctvom telemarketingu aktívne oslovujeme zákazníkov – a v tomto je zásadný rozdiel oproti pasívnym predajným technikám ako sú mailové ponuky, banery na internete, reklamné spoty v rádiu / TV, bilboardy. V týchto prípadoch zákazník len prijme pasívnu informáciu a závisí od veľa faktorov, či ho daný produkt zaujme a bude si zisťovať ďalšie možnosti. Pri telemarketingu ho aktívne a cielene oslovíme a zodpovieme všetky vznikajúce otázky a správne ho namotivujeme ku kúpe.
Zdroj: eCall Slovakia