Pravdepodobne drvivá väčšina ľudí trávi posledných 10 minút v práci neustálym pozorovaním hodín. Snažia sa ich posúvať očami, aby už konečne mohli odísť. Alebo na poslednú chvíľu ešte čosi dorábate či niekomu voláte, a potom sa zdvihnete bez toho, aby ste povedali kolegovi hoci len "ahoj".
Zlepšiť si náladu
"Spôsob, akým končíte svoj pracovný deň, je veľmi dôležitý," vysvetľuje Michael Kerr, hovorca medzinárodného obchodu a autor knihy You Can´t Be Serious! Putting Humor to Work (Nebuďte vážny! Vneste do práce humor). Vysvetľuje to tým, že primeraná ústretovosť voči kolegom pri odchode vám nielenže môže zdvihnúť náladu a zlepšiť vaše vzťahy na pracovisku, ale vo všeobecnosti budete sťasnejší. "Navyše budete prekvapení, ako dobre vás potom príjemný spánok naštartuje na ďalší deň," dodáva Kerr.
Minimalizovať rušivé podnety
Aj ďalší experti zdôvodňujú, prečo je dobré sústrediť sa na posledné minúty pracovnej zmeny. Hovorí o tom napríklad Lynn Taylor, medzinárodne uznávaný odborník na pracovný priestor a autor knihy Tame Your Terrible Office Tyran: How to Manage Childish Boss Behavior and Thrive in Your Job (Skroťte svojho kancelárskeho tyrana: Ako zvládnuť detské správanie šéfa a mať v práci úspech). Ten tvrdí, že najúspešnejší ľudia majú zvyčajne na konci dňa istý rituál. V ňom ide o to, aby maximálne znížili všetky podnety, ktoré by ich na druhý deň mohli obmedzovať, prípadne by mohli ohrozovať naplánované aktivity.
Pozorovať úspešných
Zaujímavé je aj to, že mnohí ľudia už prišli na to, aké je prospešné sledovať druhých, ktorým sa podarilo dosiahnuť úspech. Sú presvedčení, že pozorovať, čo robia úspešní a produktívni jedinci, je oveľa užitočnejšie než nekonečné diskusie o teóriách produktivity.
Zistite preto aj vy, čo by ste mali robiť posledných 10 minút v zamestnaní, aby vás to nakoplo na úspech.
1. Aktualizujte si "čakací zoznam" vecí, ktoré treba urobiť.
2. Poupratujte si pracovný stôl aj plochu počítača.
3. Skontrolujte si, čo ste dokončili.
4. Vyčleňte si pár minút, aby ste zhodnotili uplynulý deň.
5. Preverte si urgentnú komunikáciu.
6. Stanovte si základné ciele na zajtra.
7. Prejdite si svoj zajtrajší denný plán.
8. Povedzte niekomu ďakujem.
9. Povedzte kolegom dovidenia.
10. Odchádzajte pozitívne naladení.
Zdroj: HN, businessinsider