Ak zamestnanci strácajú pozornosť, je to nielen nepríjemné, ale i drahé. Pracovné úlohy trvajú dlhšie a práca ide pomalším tempom. Motivovať zamestnancov je preto dôležité, a to nielen pre lepšie „ovzdušie“ na porade i celkovo na pracovisku. Znudeným ľuďom sa do práce príliš nechce a spraví sa toho menej, v konečnom dôsledku to teda znamená aj finančné straty.
Ak sa vaši ľudia začnú nudiť už na porade, celý deň bude „o ničom“. Preto ju netreba robiť zbytočne dlhú, aby ľudia na nej nestratili pozornosť už v polovici. Aj tak bude totiž treba všetko opakovať, najmä z jej konca - ak trvá dve hodiny, počas poslednej polhodiny už naozaj vníma málokto. Je to jednak otrava a jednak strata času, preto treba poradu skrátiť a zefektívniť.
Je kancelária naozaj vhodná?
Možno si poviete, že najjednoduchšie je urobiť poradu v zasadačke, avšak práve tam všetci „zaspávajú“. Zvážte aspoň raz za čas poradu presunúť mimo kancelárie či dokonca mimo firmy - uvidíte, že výsledok vás milo prekvapí. Vhodná môže byť pekná reštaurácia, kaviareň alebo aj príroda.
Nerobte poradu len pre poradu
Zvážte dôvod, na základe ktorého chcete stretnutie zvolať.Naozaj si to vyžaduje účasť polovice firmy? Mítingy, kde oznámite zamestnancom novinky, sú síce super, ale určite nie každé dva týždne. Intervaly mítingov si treba rozumne nastaviť a neriešiť na nich veci, ktoré sa riešiť nemusia. Zvážte hromadný mail či adresný rozhovor s konkrétnymi ľuďmi. Stretnutia sú fajn, ale ak zbytočne odkrajujú z pracovného času, je to škoda, ktorá sa časom na úspešnosti vašej firmy prejaví.
Snímka: ilustračná, archív