Pozvali vás na pohovor, absolvovali ste ho a máte celkom dobrý pocit. Motivačný aj sprievodný list bol samozrejmosťou a teraz rozmýšľate, či by sa patrilo poslať poďakovanie za pohovor. Nie je to zlý nápad, zopár vecí však treba dodržať, aby ste si ním skôr neublížili.
Neprežeňte to
Patrí sa poďakovať za čas, ktorý vám počas výberového konania venovali. Nesnažte sa však príliš vtierať ani budiť dojem, že s prácou už naisto rátate. To by mohlo pôsobiť arogantne a ak aj majú v pláne vás prijať, nespravia to.
Všeobecné frázy vynechajte
Poďakovanie by malo pôsobiť aspoň trocha osobne. Personalisti vedia z takýchto vecí veľa vyčítať a určite vám nepomôže niekoľko všeobecných viet, ktoré by ste mohli poslať po zmene mena v oslovení prakticky všade. Ustrážte si teda, aby bolo jasné, že ste si dali prácu s konkrétnym mailom konkrétnemu človeku či spoločnosti.
Pošlite ho včas
S poďakovaním nečakajte príliš dlho. Ideálne je poslať ho do 48 hodín od pohovoru. Je to dôležité najmä preto, aby ste nepôsobili dojmom, že ste pohovor vzali na ľahkú váhu. Ak ho teda chcete poslať, určite s tým nečakajte týždeň. Budete pôsobiť chaoticky, čo vám určite nepomôže.
Neunuďte toho, kto to číta
Poďakovanie nesmie vyznieť nudne. Samozrejme, prepísknuť to s kreativitou tiež netreba, ale manažéri a personalisti majú radi nadšených ľudí, ktorí javia o prácu naozajstný záujem. Dajte si teda pozor na to, aby bolo z vášho poďakovania v rozumnej miere jasné, že pohovor bol pre vás výnimočný a že vás ich ponuka dostatočne oslovila.
Nepíšte príbeh
Ďakovný list nie je druhé kolo pohovoru. Priestor na otázky a vlastnú prezentáciu ste mali na ňom, v poďakovaní by to nebolo vhodné. Pôsobili by ste vtieravo, prípadne by mohlo byť hneď jasné, že in ponuky nemáte. Poďakujte sa stručne a zdvorilo. Ak vás chcú pozvať do ďalšieho kola, urobia tak.
Zachovajte oficiálny tón
Nesnažte sa pôsobiť príliš kamarátsky. Nezabúdajte, že v danej firme ešte nepracujete a ktovie, či budete. Zachovajte preto milý, ale oficiálny tón a potrebný odstup. Zatiaľ to ešte nie sú vaši kolegovia.
Zdroj: mashable.com
Snímka: career-inteligence.com