StoryEditor

Poďakovanie po pohovore. Poslať či neposlať?

03.12.2014, 09:41
Autor:
macmac
Ďakovný mail neuškodí, ak je správne napísaný. Ak však nie, môže zničiť váš starostlivo budovaný obraz, ktorý ste si vytvorili. Takto to nepokazíte.

Pozvali vás na pohovor, absolvovali ste ho a máte celkom dobrý pocit. Motivačný aj sprievodný list bol samozrejmosťou a teraz rozmýšľate, či by sa patrilo poslať poďakovanie za pohovor. Nie je to zlý nápad, zopár vecí však treba dodržať, aby ste si ním skôr neublížili.

Neprežeňte to

Patrí sa poďakovať za čas, ktorý vám počas výberového konania venovali. Nesnažte sa však príliš vtierať ani budiť dojem, že s prácou už naisto rátate. To by mohlo pôsobiť arogantne a ak aj majú v pláne vás prijať, nespravia to.

Všeobecné frázy vynechajte

Poďakovanie by malo pôsobiť aspoň trocha osobne. Personalisti vedia z takýchto vecí veľa vyčítať a určite vám nepomôže niekoľko všeobecných viet, ktoré by ste mohli poslať po zmene mena v oslovení prakticky všade. Ustrážte si teda, aby bolo jasné, že ste si dali prácu s konkrétnym mailom konkrétnemu človeku či spoločnosti.

Pošlite ho včas

S poďakovaním nečakajte príliš dlho. Ideálne je poslať ho do 48 hodín od pohovoru. Je to dôležité najmä preto, aby ste nepôsobili dojmom, že ste pohovor vzali na ľahkú váhu. Ak ho teda chcete poslať, určite s tým nečakajte týždeň. Budete pôsobiť chaoticky, čo vám určite nepomôže.

Neunuďte toho, kto to číta

Poďakovanie nesmie vyznieť nudne. Samozrejme, prepísknuť to s kreativitou tiež netreba, ale manažéri a personalisti majú radi nadšených ľudí, ktorí javia o prácu naozajstný záujem. Dajte si teda pozor na to, aby bolo z vášho poďakovania v rozumnej miere jasné, že pohovor bol pre vás výnimočný a že vás ich ponuka dostatočne oslovila.

Nepíšte príbeh

Ďakovný list nie je druhé kolo pohovoru. Priestor na otázky a vlastnú prezentáciu ste mali na ňom, v poďakovaní by to nebolo vhodné. Pôsobili by ste vtieravo, prípadne by mohlo byť hneď jasné, že in ponuky nemáte. Poďakujte sa stručne a zdvorilo. Ak vás chcú pozvať do ďalšieho kola, urobia tak.

Zachovajte oficiálny tón

Nesnažte sa pôsobiť príliš kamarátsky. Nezabúdajte, že v danej firme ešte nepracujete a ktovie, či budete. Zachovajte preto milý, ale oficiálny tón a potrebný odstup. Zatiaľ to ešte nie sú vaši kolegovia.
Zdroj: mashable.com
Snímka: career-inteligence.com

01 - Modified: 2007-01-14 14:54:00 - Feat.: 0 - Title: Maďarič: Hríb si sprivatizoval vysielací čas STV
01 - Modified: 2023-07-22 08:54:19 - Feat.: - Title: Čaká ťa pohovor a máš stres? Prinášame rady, ako ho zvládneš a ktorým odpovediam sa radšej vyhni 02 - Modified: 2023-05-27 12:00:00 - Feat.: - Title: Čaká ťa pohovor a nechceš pohorieť? ChatGPT môže byť veľkým pomocníkom. Poradí ti, ako sa najlepšie pripraviť 03 - Modified: 2019-11-28 07:02:24 - Feat.: - Title: Kariérnych výletníkov personalisti nemajú v láske, varuje kouč 04 - Modified: 2019-11-27 09:39:42 - Feat.: - Title: Veľký návod, ako zvládnuť pracovný pohovor: Čo radšej zamlčať a ktoré gestá môžu odradiť? 05 - Modified: 2019-12-20 09:34:00 - Feat.: - Title: Chcete pracovať za viac ako 1000 eur? Pozrite si našu ponuku
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
16. apríl 2024 13:51