O vašej firme nič neviem.
Veľmi častou chybou je nedostatočná príprava na pohovor. Často totiž uchádzač nešťastne prizná: „Nemohol som sa pozrieť na vašu firemnú stránku, skrátka som nemal čas.“ Ten si však kandidát musí nájsť vždy. Niekedy totiž rozhodujú maličkosti a je trápne nevedieť, čo presne firma robí, aká je veľká a kde všade pôsobí.
Popri webových stránkach si dôkladne preštudujte popis pracovnej pozície. Keď sa očakáva znalosť cudzieho jazyka, nie je od veci urobiť si malú prípravu či zopakovať si slovíčka z odboru.
Prišiel som sa len pozrieť.
Vetami ako „Ja som sa sem vlastne prišiel len pozrieť, aby som si mohol porovnať vašu ponuku s tými od iných firiem,“ dáva uchádzač najavo, že jeho záujem o ponúkanú pozíciu nie je ktovieaký, že chodí z jedného pohovoru na druhý a je mu tak trochu jedno, čo bude nakoniec robiť, v akom odbore a v ktorej spoločnosti.
Slabé stránky? Žiadne nemám.
Sebadôvera je určite namieste, zároveň by sa však uchádzač nemal stavať do pozície supermana. V priebehu pohovoru totiž často zaznie otázka: „V ktorých oblastiach sa potrebujete zlepšiť a čo s tým robíte?“ Zlá odpoveď znie: „Ja žiadne slabé stránky nemám!“ Naopak, je dobré si uvedomiť, čo môžete zlepšiť a ako môžete na sebe pracovať. Prehlbovať sa takmer vždy dajú znalosti cudzích jazykov. Nový zamestnávateľ to často svojim pracovníkom umožňuje v rámci vzdelávania personálu.
V predchádzajúcej práci to bolo strašné.
Na pracovnom pohovore neobstojí ani tvrdenie: „V predchádzajúcej práci som bol príliš vyťažený, môj šéf bol najhorší a pracovný kolektív mi vôbec nesedel.“ Takto podané pracovné vzťahy nie sú pre zamestnancov dobrou vizitkou. Aj keď nemusí byť vina na jeho strane, nie je dobré sa na pohovore sťažovať. A, samozrejme, to tiež platí o údajnom pracovnom vyťažení. Nikto asi neponúka zamestnanie, kde sa veľmi nepracuje.
Ide mi hlavne o peniaze, zvyšok nie je dôležitý.
Opatrnosť sa odporúča tiež pri rozhovore o očakávanej mzde. Nie je dobré prehlásiť: „Mojou hlavnou motiváciou je plat, inak môžem robiť čokoľvek.“ Zamestnávatelia očakávajú, že ľudia nehľadajú prácu len s ohľadom na výšku mzdy. Chcú, aby sa im zvolený odbor páčil, aby im vyhovovala veľkosť firmy alebo možnosti ďalšieho kariérneho rastu.
Zdroj: idnes.cz