StoryEditor

Chcete byť úspešný? Týchto šiestich zlozvykov sa zbavte

13.08.2014, 17:02
Autor:
zubzub
Chceli ste si vybudovať úspešnú kariéru, no namiesto toho ste však zostali stáť na mŕtvom bude? Môžno stačí vyvarovať tým chybám.

Skôr ako začnete svoju firmu, spolupracovníkov, či šéfa obvinňovať zo svojho neúspechu, pozrite sa do zrkadla a zistite, či chyba nie je náhodou vo vás. Je totiž dosť možné, že práve vaše zlozvyky vás zatláčajú do kúta a bránia vám v ďalšom kariérnom raste. Takže ak chcete byť úspešnejší, týchto šiestich zlozvykov sa zbavte:

1. Ste vlk samotár

Spolupráca je kľúčom k úspechu, ale vy radšej pracujte sami. Ak ste schopný robiť samostatne, je to nesporne vaša veľká výhoda, ale nesmie to byť jediný spôsob, akým ste schopný vykonávať svoje zamestnanie.  Ak neustále utekáte od tímových projektov, alebo ak vyžadujete riešenie úloh bez akejkoľvek pomoci, vaši kolegovia si to všimnú. Zatiaľ, čo, ľudia okolo vás dali hlavy dokopy, dostali pri tom skvelé nápady, vy ste zostali sami. Musíte teda ukázať, že ste tímový hráč. Koniec-koncov, ak je vaša vysnivaná práca spojená s vidiou vedúcej funkcie, mali by ste si uvedomiť, že manažéri predsa musia byť schopný viesť tím a spolupracovať s ním. Šancu dostať sa dopredu máte práve vtedy, ak ukážete, že máte dobré vzťahy s kolegami.

Zbavte sa zlozvyku: Nájdite si projekt, ktorý vás zaujíma a spýtajte sa či môžete byť členom tímu. Snažte sa zapájať do všetkých aktivít a aktívne si budujte spoluprácu. Tým ukážete svojim kolegom, že ste viac, ako len vlk samotár.

 

2. Ospravedlňujte sa

Príliš sa v kancelárii ospravedlňujete? Podľa posledných štatistík, slovo "ospravedlňujem sa" vyslovia ľudia vo Veľkej Británii 368-krát denne. Ženy sa ospravedlňujú častejšie ako muži. Aj vy hovoríte slová ako prepáč, mrzí ma to, za každú maličkosť? Môže to byť pre ostatných signál, že budete chyby robiť neustále. Práve toto konanie môže výrazne podkopať vašu pozíciu v kancelárií.

Zbavte sa zlozvyku: Je čas prestať sa nadmerne ospravedlňovať sa. Robte to, iba ak urobíte naozaj veľké chyby.

 

3. Beriete každý projekt

Ste nadšený z každej novej ponúknutej práce? Radi beriete nové výzvy a do všetkého skočíte rovnými nohami. Sú to síce skvelé vlastnosti, no musíte si určite vlastné limity. Ak poviete áno na každý projekt, je dosť možné, že čoskoro zistíte, že ste prepracovaný, nešťastný a máte príznaky vyhorenia.

Zbavte sa zlozvyku: Slovo „nie“ má veľkú moc. Ak ho začnete používať, určite nebudete vyzerať ako lenivec, ale jednoducho tým dáte ostatným najavo, že nemáte čas.

 

4. Ste negatívny

Nikto nemá rád zamračených ľudí, ktorí už od rána hromžia. Nadšenie a vášeň sú rysy, ktoré manažéri hľadajú na svojich zamestnancoch. Je super, ak vynikáte vo firme a ste tiež schopný ju dobre reprezentovať navonok.

Zbavte sa zlozvyku: Ak nenávidíte svoje zamestnanie, je zrejme čas aby ste sa poobzerali po iných príležitostiach. Alebo ak máte pocit, že už sa už osobnostne nikam neposúvate, pohovorte si so svojim šéfom o možnostiach zmeny oddelenia alebo iných možnostiach ako kde by ste sa mohli začať posúvať. Spýtajte sa sami seba, čo by vo vás opäť vyvolalo nadšenie a začnite si plniť svoje sny.

 

5. Robíte veci tak, ako sa vždy robia

Inovácia je hybnou silou každej spoločnosti. A preto by ste nemali robiť veci iba podľa starých overných postupov. Podľa prieskumu Fierce, menej než jedna tretina zamestnancov však verí, že sa niečo v ich spoločnostiach zmení, na základe hodnotení zamestnancov.

Zbavte sa zlozvyku: Sadnite si so svojim šéfom a dohodnite sa, že napríklad raz mesačne zhodnotíte fungovanie spoločnosti a ponúknete nové nápady, ako by podľa vás mohla firma zeefektívniť svoje procesy a tak ďalej rásť. Nie všetky vaše návrhy sa stretnú s pochopením, alebo sa budú realizovať, no nezúfajte. Určite sa budete cítiť lepšie, lebo budete človek, čo sa naozaj stará o budúcnosť spoločnosti.

 

6. Ste zmätený

Každý rok, Američania trávia v priemere deväť hodín tým, že hľadajú veci, ktoré niekde zapatrošili. Uvedomte si, koľko času strávite v práci prehrabávaním sa vo svojom neporiadku na stole. Navyše ľudia, ktorí chodia okolo vášho stola, na základe chaosu, ktorý na ňom vládne, posudzujú vaše organizačné schopnosti.

Zbavte sa zlozvyku: Ak budete mať v najbližšej dobe voľnejší pracovný deň, využite ho na organizáciu vášho pracovného stola a snažte sa zavedený poriadok aj držiavať. Myslite na to, že najťažšie je upratať starý neporiadok, potom to už pôjde jednoduchšie.

 

Zdroj: businessinsider.com

01 - Modified: 2006-09-14 11:58:00 - Feat.: 0 - Title: Slováci na univerziáde v skupine s Ruskom, Kanadou, USA a Kóreou
01 - Modified: 2024-11-16 18:42:14 - Feat.: - Title: Až 86 percent neúplných rodín vedú osamelé matky, zamestnanie si hľadajú ťažko 02 - Modified: 2024-09-10 08:23:43 - Feat.: - Title: Na dôchodok treba myslieť už pri prvom zamestnaní. Dôležitý je návyk, tvrdí analytik 03 - Modified: 2024-08-26 12:40:00 - Feat.: - Title: Často zanedbávaná a ignorovaná povinnosť vodičov. Mnohí to dodnes neovládajú 04 - Modified: 2024-08-09 14:25:32 - Feat.: - Title: Školy sa pripravujú na najviac prvákov za roky. Prerábajú aj kabinety, učiť sa bude aj na bývalých chodbách 05 - Modified: 2024-07-09 08:43:07 - Feat.: - Title: Buďte dámou za každých okolností! Toto na verejnosti nikdy nerobia
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
24. november 2024 14:10