Tu je top 6 pravidiel, ktorých by ste sa mali držať pri mailovaní.
Predmet. Vec dôležitá
Poznáte to sami na sebe, keď vám za deň prídu desiatky emailov, otvoríte zväčša tie, ktoré majú súrny alebo neštandardný predmet. Príklady správnych predmetov: „Porada sa presúva“; „Rýchla otázka“; „Udalosť, ktorá ti zmení deň“ alebo „Prosím o urýchlené schválenie“. Predmet by mal v adresátovi vzbudiť naliehavosť a upútať pozornosť.
Babygirl alebo diva. Zabudnite na súkromné adresy
Ak máte firemný mail, používajte na prácu výlučne ten. Ak podnikáte a riešite biznis aj zo svojho súkromného mailu, pozor na to, akú adresu máte vytvorenú. Adresát by mal hneď vedieť, kto mu mail poslal. Rovnako to platí aj pri žiadosti o prácu. Nič neriešte z mailovej adresy, ktorú ste si zakladali v puberte.
Odoslať všetkým. Rozmýšľajte, kým niečo pošlete
Nikto nemá rád, keď si musí prečítať 20 emailov s rôznou komunikáciou, ktorá sa ho príliš netýka. Najmä vtedy, keď máme na smartfóne automatické upozornenie na nový mail.
Stop výkričníkom. Navždy
Mnoho ľudí pri písaní používa na konci viet výkričníky. Kvôli emotívnosti, alebo hnevu. Ak aj vy ste jedným z nich, uvážte ich počet. Rovnako aj to, či sú za vetami nutné. Otravujú a znechucujú.
Vtipkovanie s neznámymi
Aj keď chceme odľahčiť mailovú komunikáciu, nie je to vždy vhodné. A to najmä vtedy, keď toho na druhej strane nepoznáte, alebo s ním máte iba formálne vzťahy. Adresát váš vtip nemusí pochopiť. A písané slovo väčšinou vyznie inak, ako keď sa povie.
Príde vám desať mailov. Odpoviete na jeden
Áno, je zložité odpovedať na všetky maily, ktoré vám za deň prídu. Ale mali by ste. Najmä ak je v maily otázka a dotyčný čaká na odpoveď. Ak sa vás aj otázka v maily netýka, alebo neviete na ňu reagovať, napíšte to v odpovedi.
Zdroj: Businessinsider.com