StoryEditor

Nezabudnite nahlásiť škodu na aute pri havárii doma alebo v zahraničí

01.07.2015, 14:20
Autor:
HNporadňaHNporadňa

Klienti často po dopravnej nehode využívajú k nahláseniu škody z PZP moderné technológie, čím si splnili len oznamovaciu povinnosť. No následne pozabudnú poisťovni doložiť doklad podpísaný vinníkom, že si priznáva vinu. 

Hlásenie škôd z povinného zmluvného poistenia na Slovensku

V súvislosti s hlásením škôd z povinného zmluvného poistenia sa v poslednej dobe často vyskytujú situácie, kedy klienti nahlásia poistnú udalosť, ale nezdokladujú ju písomne. Škodu z povinného zmluvného poistenia musí poistený nahlásiť písomne, a to v zákonom stanovenej lehote (15, respektíve 30 dní – ak sa nachádza na území mimo Slovenska). Za písomné nahlásenie škody poisťovne považujú: doručenie tlačiva Záznam o dopravnej nehode (osobne na pobočku poisťovne, poštou alebo naskenované e-mailom) vypísaného na mieste nehody, podpísaného oboma stranami, pričom poistený musí vyplniť obidve strany tlačiva a doložiť k nemu kópiu technického preukazu motorového vozidla a vodičského oprávnenia.

Druhou možnosťou je nahlásenie škody prostredníctvom internetového formulára umiestneného na stránke poisťovne, ku ktorému je tiež potrebné doložiť kópiu technického preukazu auta a vodičského oprávnenia. Týmto si klient splnil oznamovaciu povinnosť, no je potrebné následne tento e-formulár vytlačiť a podpísaný dodať poisťovni (poštou, e-mailom alebo osobne).

V prípade, že poistený nenahlási spôsobenú škodu poisťovni písomne (jedným z vyššie uvedených spôsobov), proces ukončenia poistnej udalosti sa týmto môže zbytočne naťahovať.

Snímka: Flickr.com

Hlásenie škôd zo zahraničia (v rámci štátov zelenej karty)

Škodu je opäť možné nahlásiť aj elektronicky cez stránku poisťovne. Ak pripojenie v danej chvíli nie je dostupné, po príchode domov (maximálne do 30 dní) môže klient nahlásiť udalosť telefonicky alebo e-mailom na príslušný dispečing poisťovne. Vždy treba na mieste nehody vyplniť medzinárodný formulár “Záznam o dopravnej nehode”, ktorý klient dodá poisťovni po návrate domov ako písomný doklad. Veľmi dôležité je zaznamenať rozsah poškodenia vozidiel. Záznam musí byť riadne podpísaný i druhou stranou a nemožno ho dodatočne meniť a doplňovať.

Ďalšie požadované doklady

- policajná správa (ak bola privolaná polícia)

- potvrdenie autoservisu o oprave vozidla s rozpisom vykonaných prác a s uvedením doby opravovania vozidla, prípadne potvrdenie autoservisu o nepojazdnosti vozidla

- potvrdenie odťahovej služby (ak bola privolaná cez asistenčnú službu)

- cestovný lístok, účet za ubytovanie (ak bola potrebná náhradná doprava či ubytovanie)

V týchto prípadoch je poistený povinný zabezpečiť dostatočné dôkazy o rozsahu a príčine poistnej udalosti, napr. uchovaním vymenených poškodených dielov, fotodokumentáciou, prípadne videozáznamom, svedectvom tretích osôb a pod.

01 - Modified: 2007-07-09 11:13:00 - Feat.: 0 - Title: Hyundai v Česku za rok investoval 1,5 miliardy Kč
01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
25. apríl 2024 17:34