Zabudnite na krízové okliešťovanie nákladov, naučte sa radšej lepšie využívať skúsenosti a zručnosti zamestnancov, a hľadajte neefektívnosti vo svojej práci a v procesoch. To odkazujú odborníci spoločnostiam hľadajúcim nové spôsoby riadenia firemných financií, aby prežili na trhu.
„Dnes už asi 70 až 85 percent spoločností nepočúva na znižovanie nákladov a na to večné orezávanie, čo vyžadujú finančné oddelenia. Firmy skôr počúvajú na to, kde sa napríklad potenciálna úspora alebo zdroje z neefektívnosti dajú použiť a do akých aktivít s vyššou pridanou hodnotou alokovať zdroje,“ potvrdzuje Marián Cápay, riaditeľ oddelenia poradenstva spoločnosti EY.
Pridanou hodnotou je napríklad nájdenie nového trhu, nového zákazníka, nového produktu, jeho prispôsobenie. Jednoducho veci, inovačné veci, ktoré pomôžu držať firmu, takpovediac, v kurze a generovať rastúce tržby a zvyšovať podiel na trhu. Sem teda dnes tečú aj zdroje. „Firmy si uvedomujú, že treba optimalizovať tam, kde optimalizácia zlepší podiel na trhu, zákaznícku spokojnosť a prítomnosť na trhu,“ hovorí Marián Cápay.
Súvisiace články k tejto téme najdete aj tu:
1) Firmy sú na znižovanie nákladov alergické
2) Pre začínajúceho podnikateľa sa viac hodí lízing
3) Révay: Úver dostanete. No s tvrdšími podmienkami
Viac informácií o tejto téme
nájdete v utorkových Hospodárskych novinách.