Pred pár rokmi bola predstava byť manažérom snom väčšiny ľudí; všeobecný pohľad bol však skreslený. Manažovanie a riadenie je stále jednou z atraktívnych a dobre odmeňovaných výziev v kariére, nie je to ale pre každého.
Výhody aj nevýhody
Byť manažérom je skvelé v tom, že si väčšinu práce aj času môžete určiť sám. Nie je to však zďaleka iba o tom. S touto funkciou prichádza veľa práce aj stresu, čo nezvládame všetci rovnako dobre. Tu je pár vecí, ktoré by ste pred prijatím takejto výzvy mali dôkladne zvážiť.
Máte radi stretnutia?
Mítingy sú pre manažéra chlieb každodenný. Nemusíte ich milovať, ale rozhodne ich budete musieť tolerovať. Bez množstva stretnutí sa manažér nezaobíde ani nepohne. Často ich je aj niekoľko denne a všetky sú dôležité. Samozrejmosťou sú aj pracovné večere, ktoré môžu byť fajn, ale ukroja vám veľa z voľného času, ktorý ste doteraz trávili s rodinou či priateľmi.
Budete mať naprogramovanú každú minútu
Nie každý má rád kalendár a už vôbec nie natrieskaný kalendár. Aj toto však bude nutnosť. Bez dobrej organizácie to môžete rovno zabaliť. Väčšina vášho pracovného času bude vyzerať tak, že pôjdete s jedným okom na hodinách z jednej činnosti do druhej a konferenčná miestnosť bude váš druhý domov.
Učiteľ aj psychológ v jednom
Kladný vzťah k učeniu je tiež potrebný. Budete viesť tím, čo samozrejme zahŕňa pravidelné stretnutia. Vodca sa musí snažiť svoj tím zlepšovať a stmeľovať, čo bez motivačných stretnutí nepôjde. Budete aj psychológom - každý člen vášho tímu bude iný a ku každému budete musieť pristupovať individuálne. Každý profesionálny pokrok a posun vášho zamestnanca bude aj vaším úspechom.
Skôr pre extroverta
Zdieľanie informácií s inými je obohacujúce vždy pre obe strany. Môže to však byť utrpením pre uzavreté povahy, ktoré sa o svoje myšlienky nerady delia. Dobrý manažér by mal byť nadšený extrovert, ktorý rád hovorí o svojich myšlienkach a rovnako rád počúva aj druhú stranu. Toto je dôležité aj pre spätnú väzbu, ktorú každý manažér potrebuje a potrebujú ju aj zamestnanci. Len tak môžu obe strany napredovať. Takisto sa musíte naučiť ďakovať. Motivovaní členovia tímu, ktorí majú pocit rešpektu a ocenenia, sú na nezaplatenie.
Informácie: mashable.com