O aké finančné produkty majú aktuálne najviac záujem Slováci (zákazníci)?
Z finančných produktov ide o hypotekárne úvery, povolené prečerpanie na svojom osobnom účte, kreditné karty, poistenia automobilov a úrazové poistenie.
Ako sa tento záujem vyvíja v čase? Ktoré produkty získavajú na obľube, ktoré napríklad v porovnaní s vlaňajškom požadujú a uzatvárajú Slováci menej?
Ako skokana roka môžeme jednoznačne určiť záujem o hypotekárne úvery. Je to spôsobené najmä legislatívnou zmenou, ktorá nastane od 21. marca 2016, vďaka ktorej budú môcť klienti splatiť svoje úvery aj počas svojej fixácie so sankčným poplatkom maximálne 1% zo zostávajúcej hodnoty úveru. Banky sa tejto zmene prispôsobili už dnes a v rámci konkurenčného boja sme na trhu zaznamenali historicky najnižšie úrokové sadzby, čo zvyšuje záujem ľudí o hypotekárny úver.
Čo najviac intenzívne predávajú banky a poisťovne? Ktoré produkty sa pokúšajú presadiť napríklad cez vaše call centrum?
V hitparáde produktov v bankovom sektore na vrchných priečkach nájdeme spomínané hypotekárne úvery, svoje tradičné popredné miesto si držia aj spotrebné úvery s nižšou istinou do 5.000 EUR. V poistnom sektore sú to klasické poistenia automobilov (povinné zmluvné / havarijné poistenie) a úrazové poistenia s mesačnou platbou do 10 EUR.
Ktoré finančné produkty sú najľahšie predajné cez call centrum? A pri ktorých, naopak, zaznamenávate veľkú mieru odmietnutia?
Aktuálne je prostredníctvom call centra najviac úspechov v oblasti hypotekárnych úverov. Telefonicky dohodneme obchodné stretnutie priamo s pracovníkom banky na pobočke. Výhodou je úspora času klienta. Keďže mu v banke dohodneme presný čas stretnutia, nemusí čakať v rade a ide priamo k pracovníkovi. Zaujímavou a vyhľadávanou možnosťou je aj povolené prečerpanie na klientskom účte, kde väčšina bánk poskytuje krátkodobé využitie finančných prostriedkov bez zvýšených poplatkov za zriadenie a čerpanie. Je to ideálna príležitosť mať dostupnú finančnú rezervu, ktorú v prípade potreby môže klient využiť v podstate okamžite. Zvýšenú mieru odmietnutia registrujeme pri životných poistkách. Súvisí to najmä s veľkou komplexnosťou poistného produktu a veľkej siete osobných maklérov, ktorí sa individuálne starajú o financie klienta. V týchto prípadoch klienti zväčša preferujú osobné stretnutia pred telefonickým kontaktovaním.