StoryEditor

All inclusive na Slovensku? Takto chceme dovolenkovať v lete

30.05.2016, 08:30
Služby all inclusive sú jednoducho in. Až 39 percent našincov by luxus tohto typu určite uvítalo aj u nás. A slovenskí podnikatelia a obchodníci v cestovnom ruchu z tohto trendu nemusia mať vôbec obavy – práve naopak.

Dovolenka pod stanom s konzervou v ruke z čias socializmu je už dávno minulosťou, dnes chcú ľudia komfort so všetkým, čo k dobrému pobytu patrí. No a sú ochotní za to primerane zaplatiť.

All inclusive si chceme užívať aj doma

Vyplýva to zo segmentačnej štúdie Ako nakupujeme agentúry MB Brand Management, ktorá bola realizovaná v uplynulých týždňoch na reprezentatívnej vzorke 1 460 respondentov vo veku 18 – 69 rokov. V nej sme sa venovali aj téme Ideálna dovolenka.

All inclusive je ťahákom pre mnohých najmä vďaka ich skúsenosti s touto službou v zahraničí. Až 39 percent dopytovaných sa úplne stotožnilo s výrokom, že by ich ponuka all inclusive oslovila ku kúpe dovolenky aj na Slovensku,“ hovorí Mária Boťanská, riaditeľka agentúry.

A kto má vlastne o služby „všetko v cene“ najväčší záujem? Uvítali by to starší aj mladší respondenti, najmä však tí vo veku 25-44 rokov, kde deklarovalo záujem až 49 percent oslovených. Sú to ľudia, ktorý pomerne často nakupujú na internete a pri nákupe sa neraz rozhodujú náhodne. Oslovia ich tiež produkty od známych firiem, často aj za vyššiu cenu. Sú náchylní na impulzívne správanie, čo je pre marketingovú kampaň na internete veľmi pozitívne.

Draví brandisti i racionálni - túžia po luxuse

All inclusive spôsob dovolenky je obľúbený najmä v rôznych zahraničných dovolenkových destináciách, kam Slováci radi chodia, napríklad v Turecku, ale aj v Egypte či Tunise. A práve po tomto túži väčšina našincov – chcú mať luxus nielen v zahraničí, ale aj doma.

Luxus v podobe all inclusive si chcú vychutnať bez ohľadu na to, koľko zarábajú. Čo sa týka regiónov Slovenska, sú to ľudia zo všetkých krajov, mierne nadpriemerne z Nitrianskeho kraja (43 percent) a oboch krajov východného Slovenska (41 % z nich). Naopak, podpriemerne majú o služby all inclusive pri dovolenke na Slovensku záujem ľudia z Bratislavského kraja (36%) - pre nich je viac dôležitá príroda a pokoj. All inclusive je však lákadlom aj pre nich,“ avizuje Mária Boťanská.

O all inclusive služby na Slovensku majú záujem najmä Racionálne impulzívni a Draví brandisti. „Racionálne impulzívni sú najmä ženy, riadiace sa heslom: chceme pekné a kvalitné veci za dobrú cenu. Draví brandisti chcú za svoje peniaze na dovolenke dostať ten pravý luxus. Milujú značky, chcú byť trendy, úspešní a bohatí,“ spresňuje Mária Boťanská.

Hoci podľa štúdie Slováci túžia po all inclusive, je otázne, s akým potenciálnym rizikom by do tohto procesu vstupovali slovenskí podnikatelia. „Museli by si upraviť ceny tak, aby sa zmestili do svojho finančného rozpočtu a odbúrať obavy, že Slováci na dovolenke vypijú či zjedia aj päťnásobne viac ako bežne. Avšak, na druhej strane, bolo by to pre nich dobrým motivátorom, ako sa odlíšiť a tak naplniť svoje ubytovacie či hotelové kapacity,“ konštatuje riaditeľka agentúry.

Trend na Slovensku? Komplexné balíčky služieb

Hotely a penzióny na Slovensku by mohli ponúkať viac all inclusive pobytov, určite by to pomohlo aj domácemu cestovnému ruchu. Podľa štúdie Ideálna dovolenka dovolenkovalo v niektorom zo slovenských regiónov 41 % ľudí vo veku od 18-69 rokov. Zahraničnú dovolenku si v roku 2015 doprialo 25 % ľudí vo veku 18-69 rokov.

Cestovanie do zahraničia zvyšuje nároky dovolenkárov nároky na kvalitu dovolenkového pobytu. Inšpirujú sa ponúkanými službami, aj prístupom personálu. A to, čo zažijú vonku, chcú mať aj doma – na Slovensku. Hoci Slováci zvyčajne idú na domáci pobyt bez cestovných kancelárií, teda vhodné ubytovacie či hotelové zariadenie si vyberajú sami, uvítali by, ak by mali všetky služby vrátane stravy zahrnuté v cene.

Slováci nehľadajú dovolenku len podľa ceny. Je pre nich dôležité mať rôzne aktivity či služby na dosah ruky. Či už športové vyžitie, animačné programy pre celú rodinu, wellness, vodné svety či zabezpečenú starostlivosť o deti v detskom kútiku. Majú tiež záujem aj o aktivity súvisiace so slovenskými tradíciami,“ uzatvára riaditeľka agentúry.

01 - Modified: 2024-04-25 09:41:32 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je Expres. Má aj najväčší podiel na trhu, ukázal prieskum 02 - Modified: 2024-04-24 13:18:30 - Feat.: - Title: Prieskum: Eurovoľby by jednoznačne vyhralo Progresívne Slovensko 03 - Modified: 2024-04-23 14:01:19 - Feat.: - Title: Na Slovensku podniká takmer trikrát viac mužov, ako žien 04 - Modified: 2024-04-21 12:03:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Najnižšiu dôveru spomedzi členov vlády má Šimkovičová. Hneď za ňou skončil Fico 05 - Modified: 2024-04-20 10:10:01 - Feat.: - Title: Dve tretiny obyvateľov Slovenska sa stali terčom kyberpodvodníkov
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
25. apríl 2024 12:42