StoryEditor

Kupujte slovenské! Kampaň chce podporiť patriotizmus slovenských spotrebiteľov

11.06.2016, 14:27
Kvalita z našich regiónov. Alebo – Pýtajme si slovenské. Poznáte tieto dva pojmy? Obidva apelujú na patriotizmus slovenských kupujúcich.

Ak sa snažíte vyhľadávať v obchodoch najmä domáce výrobky, určite ste už naďabili na slogany Kvalita z našich regiónov a – Pýtajme si slovenské. Ide o kampane, ktoré sa, ako prezrádzajú i názvy, snažia sprostredkovane prispievať k posilňovaniu slovenských výrobcov. O čo však ide predovšetkým, je snaha zmeniť spotrebiteľské návyky Slovákov. Aby sa viac obzerali po domácich produktoch, aby ich dokázali jasne rozoznať v záľahe výrobkov z celého sveta a aby svojím správaním tlačili do preferovania tuzemskej produkcie aj samotných obchodníkov.
Prvopočiatky programu siahajú ešte do roku 2009. Od roku 2012 sa postupne uvádza do praxe systém označovania výrobkov a služieb s ochrannou známkou Kvalita z našich regiónov. Označovanie sa týka potravinárskych i nepotravinárskych produktov, ale aj prevádzok, ktoré predávajú vo zvýšenej miere domáce výrobky alebo z nich pripravujú jedlá.
Ktorý výrobok či služba môžu získať ochrannú známku Kvalita z našich regiónov? Pripravili sme vás nasledujúci prehľad.

1. Kritériá pre označenie potravín z priemyselnej produkcie

Modré logo Kvalita z našich regiónov
- výrobky musia mať 100 % slovenskej práce (produkty musia byť vyrobené, dopestované, dochované na území Slovenska)
- musia obsahovať určité % slovenskej suroviny (výrobky musia obsahovať určité percento suroviny tuzemského pôvodu podľa stanovených kritérií – okrem výrobkov, ktorých hlavná zložka sa nedá dopestovať či dochovať na Slovenska).

Modré logo Kvalita z našich regiónov  – s prívlastkom BIO
- musí sa doložiť certifikát o biokvalite produktov
- musia mať 100 % slovenskej práce (produkty musia byť vyrobené, dopestované, dochované na území Slovenska)
- musia mať stanovené % slovenskej suroviny (výrobky musia obsahovať určité percento suroviny tuzemského pôvodu podľa stanovených kritérií – okrem výrobkov, ktorých hlavná zložka sa nedá dopestovať, dochovať na území Slovenska)

Modré logo Kvalita z našich regiónov – so žltým krúžkom
- výrobky musia mať 100 % slovenskej práce (produkty musia byť vyrobené, dopestované, dochované na území Slovenska)
- musia obsahovať 100% zastúpenie hlavných zložiek tuzemského pôvodu

Modré logo Kvalita z našich regiónov – so žltým krúžkom + s prívlastkom BIO
- musí sa doložiť certifikát o biokvalite produktov
- musia mať 100 % slovenskej práce (produkty musia byť vyrobené, dopestované, dochované slovenskými farmármi
- musia mať 100 % suroviny (výrobky musia obsahovať 100 % rastlinnej a živočíšnej suroviny slovenského pôvodu.

2. Kritériá pre označenie potravín z farmárskej produkcie

Modro-zelené logo Kvalita z našich regiónov s nápisom Slovenský farmársky produkt
- výrobky musia mať 100 % slovenskej práce (produkty musia byť vyrobené, dopestované, dochované na území Slovenska)
- musia obsahovať 100 % zastúpenia hlavných zložiek tuzemského pôvodu
- produkty musia byť vyrobené, dopestované, dochované na slovenských farmách.

Modro-zelené logo Kvalita z našich regiónov s nápisom Slovenský farmársky produkt + s prívlastkom BIO
- výrobky musia mať 100 % slovenskej práce (produkty musia byť vyrobené, dopestované, dochované na území Slovenska)
- musia obsahovať 100 % rastlinnej a živočíšnej suroviny zo slovenských fariem
- produkty musia byť vyrobené, dopestované, dochované na slovenských farmách
- musí sa doložiť certifikát o biokvalite

3. Kritériá pre označenie priemyselných výrobkov
Modré logo Kvalita z našich regiónov (100 % slovenskej práce)
Modré logo Kvalita z našich regiónov – s prívlastkom EKO (100 % slovenskej práce + certifikát o eko kvalite)
Modré logo Kvalita z našich regiónov – so žltým krúžkom (100 % slovenskej práce + 100 % slovenskej suroviny)
Modré logo Kvalita z našich regiónov s prívlastkom názvu regiónu

4. Kritériá pre označovanie služieb v oblasti gastronómie
Modré logo Kvalita z našich regiónov v rámci kruhu U nás ponúkame slovenské! Obrat predaja tvorí najmenej 50 % slovenských produktov.

01 - Modified: 2024-12-09 13:02:45 - Feat.: - Title: Zúfalý krok Jaguaru môže značku pochovať. Kampaň jej jedine uškodila, tvrdí odborník 02 - Modified: 2024-12-05 08:30:00 - Feat.: - Title: Všetci hovoria o dobrých kaviarňach. Ale kde si dáš skvelý čaj? Prinášame tipy na ikonické čajovne nielen v Bratislave 03 - Modified: 2024-10-15 12:00:00 - Feat.: - Title: Tento kvíz vám poriadne zamotá hlavu. Vyznáte sa v autách aj bez loga na kapote? 04 - Modified: 2024-09-19 11:54:52 - Feat.: - Title: Celtic nastavil Slovanu zrkadlo, toto je realita. Expert prezradil dôvody, prečo belasí odišli s debaklom 05 - Modified: 2024-08-09 09:19:44 - Feat.: - Title: FOTO Audi, Puma, Tinder či Facebook. Ako by vyzerali logá slávnych spoločností, keby vznikli v stredoveku?
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
21. december 2024 06:09