StoryEditor

Hodnota marketingovej komunikácie

07.06.2002, 00:00

Vydavateľstvo Ecopress, a. s. so svojím produktom -- Hospodárske noviny -- je jedným z piatich klientov, ktorým sa v spolupráci s reklamnými agentúrami podarilo získať Cenu EFFIE Slovakia 2002. Na rozdiel od populárnej súťaže kreatívnej tvorby v oblasti reklami, Zlatého klinca, je na EFFIE rozhodujúcim kritériom efektivita marketingovej komunikácie.
"Keď sme pred piatimi rokmi žiadali amerického vlastníka licencie EFFIE o to, aby sa táto súťaž mohla konať aj na Slovensku, mnohí boli skeptickí," povedal na otvorení slávnostného večera v nových priestoroch divadla Astorka Korzo 90 prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska Michal Ruttkay. "Vraj v našom kúte Európy je úplne iné reklamné a ekonomické prostredie, vzdialené od štandardu. Dnes máme dôkaz, že to tak nie je, že sa veci dajú robiť štandardne, výsledky sa dajú merať a porovnávať, a nie schovávať." O posune úrovne súťaže smerom na hor svedčí najmä fakt, že oproti minulému roku sa počet prihlásených prác nezmenil. Namiesto dvanástich prihlásených agentúr sa tento rok do EFFIE Slovakia zapojilo osem. Z celkového počtu 19 prihlásených prác ocenila odborná porota pod vedením Ing. Jána Kaspera päť kampaní.
Dve Strieborné EFFIE získala agentúra Mark/BBDO pre svojich klientov EuroTel a Rajo, tri Bronzové EFFIE putovali do agentúry Soria & Grey (Ecopress) a Wiktor/Leo Burnett (Globtel, Quatro).
Odborníci sa zhodujú, že už na štvrtom ročníku sa dalo pozorovať, že súťaž efektivity sa začína stabilizovať a podobne ako reklamní tvorcovia v zahraničí sa na tento typ súťaže začínajú špecializovať agentúry s dlhodobým vzťahom ku klientovi a jeho značke.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
19. apríl 2024 01:04