02.08.2016, 00:00

Myslíte si, že ste dobrým zamestnancom? Ste na omyle

Indiskrétnosť v kancelárii či nesprávny prístup ku kolegom, ktorý si ani neuvedomujete. Povesť na pracovisku si zničíte rýchlo.

Myslíte si, že ste dobrým zamestnancom? Ste na omyle
Zdroj: Dreamstime

Zlí zamestnanci sa neprejavujú len neslušným, lenivým alebo nečestným správaním. Môžu to byť zamestnanci, ktorí na prvý pohľad plnia základné požiadavky, ale napriek tomu nemusia byť správnymi zamestnancami pre svojho zamestnávateľa.

Americký portál Bussiness Insider predstavil znaky správania nesprávnych zamestnancov, ktoré nemusia byť na prvý pohľad negatívne.

  • Ospravedlnenia

Existuje jedno latinské príslovie: „Excusatio non petita accusatio manifesta.“ Znamená to: „Kto sa ospravedlňuje, obviňuje sa.“ Samozrejme, každý občas robí chyby, a v tom prípade ospravedlnenie je znakom zdvorilosti.

  • Nevyhnutné minimum

Robenie nevyhnutného množstva práce, napríklad len zo strachu pred vyhodením, poukazuje na nízku motiváciu a malé zanietenie pre prácu.

Takýto zamestnanec, pochopiteľne, nedosahuje primeranú produktivitu a je nepopulárny medzi kolegami. Možná príčina takéhoto správania je nízka dôvera pracovníka v zamestnávateľa a jeho hodnoty.

  • Namyslenosť

Na druhej strane pomyselného spektra sú zamestnanci, ktorí sa síce svojou pracovitosťou vyrovnávajú svojim kolegom, ale správajú sa voči nim namyslene a rezervovane.

Takíto zamestnanci sú prirodzene nepopulárni v pracovnej skupine a znižujú výkon celého kolektívu.

  • Ohováranie

Ohováranie dokáže permanentne poškodzovať pracovné vzťahy. Najnebezpečnejšie je ohováranie nadriadených. V pracovných kolektívoch môže existovať „donášač“, ktorý môže zničiť povesť svojich kolegov – ohováračov.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.