Dotknutých zamestnancov chce presunúť v rámci krajov na svoje väčšie pobočky, informovala vo štvrtok FS.
Ušetria milión eur ročne
V prípade ďalších dvoch kontaktných miest dôjde k transformácii na pobočku daňového úradu. Štát podľa prezidenta FS Jiřího Žežulku ušetrí optimalizáciou približne milión eur ročne.
Žežulka pripomenul, že klienti už môžu s finančnou správou komunikovať cez viaceré kanály, ktoré chce naďalej posilňovať.
K prehodnoteniu fungovania kontaktných miest daňových úradov FS priviedlo napredovanie elektronickej komunikácie, pokles počtu spravovaných subjektov či menej fyzických návštev klientov.
"Technologické napredovanie spoločnosti, zmeny v podnikateľskom prostredí, väčší dôraz na informatizáciu a zjednodušenie komunikácie občana so štátnou správou však v súčasnosti vedú finančnú správu k prehodnoteniu organizácie práce na týchto kontaktných miestach," skonštatoval Žežulka.
Koho sa to dotkne
V prípade Kežmarku a Sabinova dôjde k transformácii na pobočku. Zrušenie sa dotýka týchto miest:
Hurbanova, Kolárova, Hlohovca, Šamorína, Revúcej, Detvy, Sniny, Levoče, Stropkova, Moldavy nad Bodvou, Sobraniec, Veľkých Kapušian a Gelnice.
Rušené kontaktné miesta podľa FS navštevujú klienti minimálne a klesá aj počet spravovaných subjektov.
Podnikatelia komunikujú s FS povinne elektronicky a fyzické osoby kontaktné miesta vyhľadávajú najmä v čase podávania daňových priznaní k dani z príjmov, prípadne pri darovaní podielových daní.
Žežulka pripomenul, že rušenie kontaktných miest nie je novinkou a už v uplynulých rokoch ich zaniklo 18.