StoryEditor

Po operácii mu pomohlo nové životné poistenie. Zariadil z neho aj byt

10.05.2023, 00:00

Štyri mesiace pred nečakanou operáciou si Tomáš uzatvoril životné poistenie v poisťovni Simplea. Vďaka okamžitému plneniu sa mohol plne sústrediť na rehabilitáciu a počas rekonvalescencie stihol s partnerkou ešte aj pripraviť domácnosť na príchod ďalšieho potomka.

Keď sa minulú jeseň pán Tomáš z Bratislavy v jedno ráno prebral s náhlymi bolesťami za krkom, netušil, ako veľmi sa mu v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch zmení život. V tej dobe pracoval ako sústružník, doma mal rok a pol starého syna a s priateľkou očakávali narodenie ďalšieho potomka. Magnetická rezonancia odhalila veľké vysunutie platničky krčnej chrbtice. Rozhodnutie lekárov bolo jednoznačné – operácia. „Bol to pre mňa šok. Nikdy predtým som na žiadnej operácii nebol a ani som nemal veľké zdravotné problémy,“ hovorí tridsaťtriročný muž.

Prvé týždne po zákroku neboli jednoduché. „Mesiac som len ležal na chrbte. Keď som chcel vstať, musel som si rukou chytiť vlasy a ťahať hlavu hore. Prvé tri-štyri mesiace bola bolesť pomerne intenzívna. Až postupne sa to začalo zlepšovať,“ spomína. Nasledovali rehabilitácie a pobyt v kúpeľoch. V pracovnej neschopnosti bol dokopy sedem mesiacov. Napriek tomu, že má stále bolesti, dnes sa už cíti omnoho lepšie. „Pri väčšej fyzickej aktivite, alebo keď nesiem tašky s nákupom, je to ešte stále poznať a bolesti sa znova ozývajú,“ poznamenáva.

 

 

Nešťastie nechodí po horách! Buďte pripravení, poistite sa ešte dnes.

 

 

Pôvodná poistka bola nevyhovujúca

K pôvodnej profesii sa vrátiť nemohol, od júna pracuje Tomáš ako konzultant v oblasti telekomunikácií. „Našťastie to vyšlo rýchlo a mohol som sa po ukončení nemocenskej vrátiť do pracovného procesu. Sústružničina ma bavila, venoval som sa jej celý život a nechcel som opustiť toto odvetvie. Ale nebola iná možnosť, ťažkú prácu ďalej vykonávať nemôžem,“ vysvetľuje. Podal si žiadosť o invalidný dôchodok, nedávno mu bola priznaná invalidita 1. stupňa. Dodnes dochádza na rehabilitácie.

Tomáš môže hovoriť o veľkom šťastí. Životné poistenie v poisťovni Simplea si uzatvoril len štyri mesiace pred nečakanou operáciou. Do tej doby bol poistený v inej spoločnosti. „Mal som nevyhovujúcu poistku a bolo veľké šťastie, že som si novú uzatvoril včas. Môžem akurát špekulovať, ako by to vyzeralo, keby som zostal v pôvodnej poisťovni,“ naznačuje.

Keď sa minulú jeseň pán Tomáš z Bratislavy v jedno ráno prebral s náhlymi bolesťami za krkom, netušil, ako veľmi sa mu v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch zmení život. V tej dobe pracoval ako sústružník, doma mal rok a pol starého syna a s priateľkou očakávali narodenie ďalšieho potomka.

Poistné plnenie čerpal po celú dobu pracovnej neschopnosti, po schválení invalidného dôchodku naviac dostal od poisťovne Simplea 73 000 eur. Mesačne platil za životné poistenie zhruba 60 eur. „Vždy som mal strach, že ma postretne invalidita. Keď človek pracuje v ťažkom priemysle, poistku potrebuje. Kvôli sebe i rodine. Je lepšie si zaplatiť a mať istotu, že keď sa niečo stane, neskončíte na ulici,“ uvádza vyučený sústružník.  

image
Shutterstock

Nemuseli sme sa stresovať

Vďaka životnému poisteniu nemusel riešiť existenčné problémy a mohol sa plne sústrediť na rehabilitáciu. „Chodila mi nemocenská, s ktorou sa dalo prežiť. S príspevkom od poisťovne som sa nemusel báť, že keď nám napríklad odíde nejaký spotrebič, tak sa kvôli tomu budeme musieť zadlžiť. Dalo nám to istotu a nemuseli sme sa stresovať. Veľmi nám to pomohlo,“ hovorí.

Od chvíle, keď poisťovni dodal všetky dokumenty, obdržal peniaze v priebehu niekoľkých dní. „Prekvapilo ma, ako rýchlo Simplea reagovala. Poslal som dokumenty, dostal e-mail, že mám nárok na plnenie v celej výške, a do týždňa som mal peniaze na účte. Čakal som, že to bude trvať omnoho dlhšie,“ priznáva Tomáš. Časť peňazí dal na zveľadenie domácnosti, pretože s partnerkou v tej dobe očakávali narodenie druhého syna. Vďaka poistke si tiež mohol dovoliť zaplatiť osobného trénera, ktorý mu pomáha s cvičením. „Peniaze klientom posielame do dvoch dní. Chápeme, že je dôležité dostať ich čo najskôr,“ vysvetľuje prístup poisťovne Martin Švec, generálny riaditeľ poisťovne Simplea.

Zmena k lepšiemu

Zmenu poistky mu odporučila finančná poradkyňa Simplea Jana Počarovská. „Navrhli sme poistenie, ktoré bude pre klienta kvalitatívne najlepšie. Podľa pôvodnej poistky by zranenie chrbtice bolo vo výluke a klient by nedostal žiadne plnenie. Nemal kryté ani poistenie pracovnej neschopnosti,“ vysvetľuje Jana Počarovská.

So spoločnosťou Simplea začal Tomáš spolupracovať pred 2 rokmi. V súčasnosti rieši so Simplea všetky záležitosti týkajúce sa financií. Dnes má v spoločnosti okrem životného poistenia zjednané aj povinné zmluvné poistenie a tiež investičné produkty.  

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Simplea a spravodajským portálom Peniaze.sk

menuLevel = 2, menuRoute = prakticke-hn/poradenstvo, menuAlias = poradenstvo, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
24. november 2024 13:49