Reutes

Do vesmíru mieri aj Musk. Kúpil si lístok u konkurenta Bransona

13.07.2021, 09:50
ČTKČTK
Elon Musk poletí so spoločnosťou Virgin Galactic Richarda Bransona.

Cesta britského miliardára Richarda Bransona do kozmu nalákala na vesmírnu turistiku ďalšieho jeho konkurenta.

Okrem Američana Jeffa Bezosa chce podobnú cestu podniknúť aj šéf Tesly či kozmickej spoločnosti SpaceX Elon Musk.

Už si kúpil lístok, poletí s Bransonovou spoločnosťou Virgin Galactic. Kedy, to zatiaľ nie je jasné.

​Vesmírna loď spoločnosti Virgin Galactic s Bransonom na palube v nedeľu úspešne absolvovala svoj prvý skúšobný let s kompletnou šesťčlennou posádkou.

Počas letu sa loď VSS Unity dostala za hranicu vesmíru.

Medzi divákmi historického letu bol priamo v americkom Novom Mexiku tiež Musk, jeden z veľkých súperov Bransona v sektore vesmírnej turistiky.

O tom, že si už zakúpil vstupenku u spoločnosti Virgin Galactic, informoval denník The Wall Street Journal. Hovorca firmy to následne potvrdil.

Podľa The Wall Street Journal nie je jasné, ako vysoko na poradovníku šéf automobilky Tesla figuruje. Letenky do kozmu firma predáva za 250-tisíc dolárov. Zatiaľ za nich, vrátane záloh, utŕžila 80 miliónov dolárov.

Na 20. júla, teda na budúci utorok, svoj let do vesmíru v lodi New Shepard naplánoval Bransonov hlavný konkurent, zakladateľ spoločnosti Blue Origin Američan Jeff Bezos. Federálny úrad pre letectvo v pondelok firme schválil licenciu pre dopravu ľudí do kozmu.

01 - Modified: 2022-09-28 10:33:09 - Feat.: - Title: NASA úmyselne narazila svoju loď do asteroidu. Vysvetľujeme, čo má priniesť samovražedný experiment za 313 miliónov 02 - Modified: 2022-09-27 13:17:41 - Feat.: - Title: Pozrite si video, ako sonda narazila do asteroidu. Ide o prvý test obrany Zeme pred vesmírnym telesom 03 - Modified: 2022-09-22 09:02:32 - Feat.: - Title: Najjasnejší pohľad za 30 rokov. Webbov teleskop odfotil prstence planéty Neptún 04 - Modified: 2022-09-21 14:41:50 - Feat.: - Title: Na územie Slovenska dopadol meteorit, našiel sa prvý úlomok. Vedci vyzývajú ľudí, aby hľadali ďalej 05 - Modified: 2022-09-19 07:50:27 - Feat.: - Title: Nový výskum vysvetľuje záhadu ikonických prstencov a nezvyčajného sklonu Saturnu