Reuters/NASA

Život "blízko" Zeme? Mesiac Saturna spĺňa všetky podmienky, zistili vedci NASA

14.04.2017, 11:49
ČTKČTK
Pre život sú podľa našich merítok nevyhnutné tri zložky, a to tečúca voda, zdroj energie pre metabolizmus a správne chemické prostredie.

Mesiac planéty Saturn Enceladus spĺňa všetky podmienky pre existenciu života. V aktuálnom vydaní odborného magazínu Science to tvrdia vedci, ktorí sa podieľajú na výskumnej misii Cassini amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA).

Pre život sú podľa našich merítok nevyhnutné tri zložky, a to tečúca voda, zdroj energie pre metabolizmus a správne chemické prostredie, predovšetkým potom uhlík, vodík, dusík, kyslík, fosfor a síra. A práve misia Cassini preukázala, že Enceladus takmer všetko má. Na Encelade síce dosiaľ vedci neobjavili fosfor a síru, predpokladajú však, že tu sú.

"Potvrdenie toho, že v oceáne malého saturnského mesiaca existuje zdroj chemickej energie, je dôležitým míľnikom nášho hľadania obývaných svetov," vyhlásila Linda Spilkerová z Laboratória prúdového pohonu (JPL) NASA.

K najväčším úspechom sondy Cassini, ktorá sa na prieskum Saturnu a jeho mesačného systému vydala v roku 1997, patrí prelet oblakom pár a zmrznutých častíc vody nad povrchom Enceladu pred dvoma rokmi. Vďaka tomu sa podarilo zistiť, že pochádzajú z oceánu, ktorý sa nachádza pod ľadovým príkrovom planéty.

Sonda Cassini je teraz v záverečnej fáze svojej misie, do ktorej sa zapojila aj Európska vesmírna agentúra (ESA). Aparát svoju vesmírnu púť ukončí tento rok 15. septembra vstupom do atmosféry Saturnu, kde zanikne.

01 - Modified: 2023-01-28 12:44:22 - Feat.: - Title: Snímka NASA zachytila na povrchu Marsu podobu rozprávkového medveďa Paddingtona 02 - Modified: 2023-01-26 18:48:42 - Feat.: - Title: Okolo Zeme preletí najbližší asteroid vôbec, bude veľký ako dodávka 03 - Modified: 2023-01-20 14:26:41 - Feat.: - Title: Astronómovia zostali poriadne prekvapení. Objavili netradičnú čiernu dieru, ktorá má tvar donutu 04 - Modified: 2023-01-16 12:19:52 - Feat.: - Title: Satelit NASA sleduje emisie CO2 z vesmíru. Najväčší zdroj škodlivín v celej Európe je len kúsok od našich hraníc 05 - Modified: 2023-01-13 09:23:02 - Feat.: - Title: Veríš v mimozemšťanov? Výročná správa o UFO ťa poteší, viac ako polovicu javov nebolo možné vysvetliť