Nadmerný príjem alkoholu je obrovský problém Čechov i Slovákov. Podľa rozsiahleho prieskumu nadnárodnej lekárenskej skupiny Pilulka sa na hranici problémového pitia alkoholu nachádza až 14 percent dospelých Slovákov nad 18 rokov, čo podľa prepočtu na počet dospelých obyvateľov predstavuje až 600-tisíc ľudí. Podobne sú na tom naši susedia. Každý deň či niekoľkokrát do týždňa konzumuje alkohol až 1,3 milióna Čechov.
Suchý február
Aj na margo týchto čísiel sa lekárenská spoločnosť Pilulka rozhodla podporiť neziskovú organizáciu a jej kampaň s rovnomenným názvom Suchý február (Suchej únor v Českej republike – pozn.), ktorá aktuálne prebieha v oboch našich krajinách. Zapojilo sa do nej 900-tisíc ľudí z oboch krajín.
„Našou snahou je šíriť osvetu o dôležitosti prevencie a zdravého životného štýlu. Z nášho prieskumu vyplýva, že alkohol si relatívne pravidelne dopraje každý piaty až siedmy dospelý. Aj z tohto dôvodu využívame silu našej značky ku komunikácii problematiky nadmernej konzumácie alkoholu a ďalších závislostí,“ uvádza Petr Kasa, generálny riaditeľ lekárenskej skupiny Pilulka.
Cieľom kampane Suchý február je podporiť Čechov a Slovákov k zdravému životnému štýlu, ponúka príležitosť skúsiť jeden mesiac žiť bez alkoholu a vyskúšať si, do akej miery má človek alkohol pod kontrolou.
„Nechceme ľudí prinútiť k úplnej abstinencii, skôr k uvedomeniu, kde všade a koľko alkoholu konzumujú. A či sú schopní zvládnuť,sucháč‘. Podľa našich prieskumov až 53 percent ľudí príjem alkoholu znížia aj po skončení kampane,“ uvádza Petr Freimann, manažér kampane Suchý február.
Na Slovensku aktuálne prebieha 3. ročník, v Českej republike už 12. ročník. Freimann dodáva, že zapojením do kampane ľudia získavajú balíky mentálnej i materiálnej podpory. Kampaň okrem samotnej skupiny Pilulka podporili vo veľkej miere aj jej zamestnanci.
Zákerná droga
Z prieskumu, ktorý realizovala Pilulka ďalej vyplynulo, že s problémovým pitím alkoholu má na Slovensku problém trikrát vi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.