Ocenení vedci Miroslav Almáši, Silvia Pastoreková a Ľubomír Tomáška. FOTO: Linda Kisková Bohušová/ESET Science Award

Ocenili troch slovenských vedcov. ESET Science Award udelili po štvrtýkrát

17.10.2022, 12:29
  • Laureátkou kategórie Výnimočná osobnosť vedy na Slovensku sa stala profesorka Silvia Pastoreková z Biomedicínskeho centra Slovenskej akadémie vied.
  • Laureátom kategórie Výnimočná osobnosť vedy do 35 rokov sa stal Miroslav Almáši z Prírodovedeckej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.
  • Laureát kategórie Výnimočná osobnosť vysokoškolského vzdelávania Ľubomír Tomáška pôsobí na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.

Ocenenie výnimočných vedeckých osobností má nových laureátov a laureátky. Profesorka Silvia Pastoreková z Biomedicínskeho centra SAV sa stala laureátkou hlavnej kategórie Výnimočná osobnosť vedy na Slovensku.

Laureátom kategórie Výnimočná osobnosť vedy do 35 rokov je Miroslav Almáši a profesor Ľubomír Tomáška si prevzal ocenenie v kategórii Výnimočná osobnosť vysokoškolského vzdelávania.

Žien vo výskume je veľmi málo. Slovenská firma ocenila tri talentované vedkyne

Rozhodovala medzinárodná komisia

Nadácia ESET už štvrtýkrát vyhlásila laureátov a laureátky ESET Science Award, ocenenia pre vedecké a pedagogické osobnosti za ich vedeckú prácu, ale aj za prínos do ďalších oblastí života. Aj tento rok o laureátoch rozhodovala medzinárodná komisia, ktorej predsedala nositeľka Nobelovej ceny, biochemička Ada Yonath.

Laureátkou kategórie Výnimočná osobnosť vedy na Slovensku sa stala profesorka Silvia Pastoreková z Biomedicínskeho centra Slovenskej akadémie vied, ktorá skúma, ako sa nádorové bunky prispôsobujú nepriaznivým podmienkam a ako získavajú agresívne vlastnosti, ktoré podporujú progresiu rakoviny.

Laureátom kategórie Výnimočná osobnosť vedy do 35 rokov sa stal Miroslav Almáši z Prírodovedeckej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Zaoberá sa využitím pórovitých materiálov v oblastiach uskladnenia energie, v biomedicíne a environmentálnej problematike.

Laureát kategórie Výnimočná osobnosť vysokoškolského vzdelávania Ľubomír Tomáška pôsobí na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a venuje sa odhaľovaniu spôsobov komunikácie medzi jednotlivými časťami bunky a identifikácii molekulárnych mecha...