Najnovším horúcim produktom je agent ChatGPT od OpenAI. Ten kombinuje dva už existujúce produkty (Operator a Deep Research) do jedného výkonnejšieho systému, ktorý podľa vývojára „myslí a koná“.
Tieto nové systémy predstavujú krok vpred oproti skorším nástrojom umelej inteligencie. Vedomie toho, ako fungujú a čo dokážu – ako aj ich nevýhody a riziká – sa rýchlo stáva nevyhnutným, upozorňuje portál The Conversation.
Od chatbotov k agentom
ChatGPT spustil éru chatbotov v novembri 2022, ale napriek jeho obrovskej popularite konverzačné rozhranie obmedzovalo to, čo sa s touto technológiou dalo robiť. Na scénu prichádza asistent s umelou inteligenciou alebo kopilota.
Ide o systémy postavené na rovnakých rozsiahlych jazykových modeloch, ktoré poháňajú generatívne chatboty s umelou inteligenciou, len teraz sú navrhnuté na vykonávanie úloh s ľudskými pokynmi a dohľadom.
Agenti sú ďalším krokom vpred. Sú určené na sledovanie cieľov (a nie len na plnenie úloh) s rôznym stupňom autonómie, podporované pokročilejšími schopnosťami, ako je uvažovanie a pamäť.
Viaceré systémy agentov s umelou inteligenciou môžu byť schopné spolupracovať, komunikovať medzi sebou, plánovať, rozvrhovať, rozhodovať a koordinovať riešenie zložitých problémov.
Agenti sú tiež „používateľmi nástrojov“, pretože môžu tiež využívať softvérové nástroje na špecializované úlohy – veci ako webové prehliadače, tabuľky, platobné systémy a ďalšie.
Rok rýchleho vývoja
Agenti sa javili ako nevyhnutné od konca minulého roka. Veľký moment nastal vlani v októbri, keď spoločnosť Anthropic dala svojmu...
Zostáva vám 85% na dočítanie.
