Pokiaľ ide o ideálny čas strávený v posteli, lekári a ďalší odborníci najčastejšie hovoria o ôsmich hodinách. Tí z americkej National Sleep Foundation konkrétne odporúčajú 14 až 17 hodín spánku pre novorodencov, osem až desať hodín pre teenagerov a menej ako deväť pre dospelých. Samozrejme je to trochu viac individuálne. Za to, aký dlhý spánok nás najlepšie osvieži, môže genetické nastavenie aj životný štýl. Skúste si po dobu niekoľkých týždňov zapisovať, koľko hodín ste spali, ako ste sa ráno cítili a či ste boli počas dňa ospalí. Ideálne zaraďte aj pár dní, keď sa budete prebúdzať prirodzene, bez budíka. Keď si denník spätne prejdete, možno objavíte zaujímavé vzorce a uvedomíte si, že práve vy sa napriek rozšírenému názoru cítite najlepšie po desiatich hodinách spánku. Alebo naopak po päť a pol.Pixabay
StoryEditor

Tipy na lepší spánok, ktoré možno ešte nepoznáte

04.06.2017, 13:55
Spať osem hodín denne, vypnúť mobil a nepiť kávu. Populárne rady majú jednu nevýhodu: sú veľmi všeobecné, takže nefungujú u každého rovnako. Ak túžite po naozaj kvalitnom spánku, skúste sa na svoje zvyky a životný štýl pozrieť podrobnejšie.

"Štyria z piatich ľudí tvrdia, že ich aspoň raz týždenne trápi problematický spánok a že sa budia unavení," píše magazín The New York Times, ktorý sa rozhodol preštudovať, aké návyky máme so spaním najčastejšie spojené.

Ukázalo sa, že jednoduché odpovede neexistujú, ale ak patríte medzi povedané štyri pätiny, môžete na začiatok podľa iDNES vyskúšať nasledujúci manuál.

01 - Modified: 2017-03-16 09:11:53 - Feat.: 0 - Title: Ak zle spíte, môžu byť za tým zásadné chyby v interiéri. Piatimi trikmi to ľahko napravíte
01 - Modified: 2022-06-28 12:00:00 - Feat.: - Title: Jedno pivo na večeru spánok nezhorší, naopak pozor na lieky, hovorí neurologička 02 - Modified: 2022-06-24 04:00:00 - Feat.: - Title: Spánková paralýza je desivá, nemôžete sa pohnúť ani rozprávať. Takto sa jej dokážete vyhnúť 03 - Modified: 2022-05-25 13:00:00 - Feat.: - Title: Horúčavy zvyšujú hospitalizácie. V budúcnosti nás pripravia aj o spánok, varujú vedci 04 - Modified: 2022-05-01 14:01:56 - Feat.: - Title: Spánok nič nenahradí. Kedy naposledy jesť a ako pomôže tenisová loptička proti chrápaniu? 05 - Modified: 2022-04-27 10:34:31 - Feat.: - Title: Prebudíte sa štyridsaťkrát za hodinu, bolí vás ráno čeľusť? Naučte sa rozpoznať spánkové problémy
menuLevel = 2, menuRoute = science/veda, menuAlias = veda, menuRouteLevel0 = science, homepage = false
03. júl 2022 20:31