Parkovacia politika v Bratislave aj po dnešnom dni ostáva v platnosti len na papieri a jej zavedenie v uliciach hlavného mesta je naďalej neisté. Bratislavskí mestskí poslanci totiž opätovne neschválili dodatok štatútu hlavného mesta, ktorý upravuje deľbu kompetencií magistrátu a bratislavských mestských častí v rámci regulácie parkovania. Zopakovali tak svoje rozhodnutie z júna. Hlasovanie o tomto bode však predtým niekoľko rokovaní presúvali.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal vníma dnešné neschválenie dodatku a tým nespustenie parkovacej politiky v praxi ako veľké sklamanie. Podľa neho mestskí poslanci opäť odmietli pomôcť Bratislavčanom.
"Sú to tí istí poslanci, ktorí toto znenie schválili v decembri, ktorí ma požiadali, aby som štatút predložil do zastupiteľstva. Tí istí poslanci teraz otočili a tvária sa, že s tým nemajú nič spoločné," skonštatoval. Zastupiteľstvo podľa jeho slov dnešným rozhodnutím finančne poškodilo mestu, pretože spustením parkovacej politiky mohla samospráva získať do rozpočtu 40 miliónov eur ročne. Primátor sa nechce vzdať boja za vyriešenie parkovania a na jedno z ďalších zastupiteľstiev predloží návrh na schválenie dodatku štatútu opäť.
Viacerí mestskí poslanci však primátorovi vyčítali, že Bratislava nie je ešte pripravená na spustenie parkovacej politiky. Chýbajú podľa nich záchytné parkoviská či parkovacie domy. Nie je ani posilnená mestská polícia a vytvorená v nej špeciálna dopravná jednotka a dostatočne nie je pripravená ani bratislavská MHD.
"Parkovaciu politiku považujem za novú daň, ktorá je aj v rozpore so zákonom. Občania ju budú platiť, no nedostanú žiadnu protislužbu. Mesto nemá pripravené vôbec nič, iba veľké reči pre média, aby ľudia uverili, že toto im vyrieši parkovanie. Nie, toto im sťaží parkovanie a dosiahne, že parkovanie a pohyb po Bratislave bude ešte ťažší ako doteraz," uviedol mestský poslanec Ján Budaj.
Parkovaciu politiku mestskí poslanci schválili v decembri 2016. Platí však zatiaľ len na papieri. Aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou, je potrebné prijať dodatok štatútu hlavného mesta. Ten totiž upravuje deľbu kompetencií hlavného mesta a bratislavských mestských častí vo veci užívania komunikácií prvej až štvrtej triedy.
Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť všeobecne záväzné nariadenie v miestnom zastupiteľstve. Jeho obsahom je najmä úprava výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia. Taktiež aj posilňovanie mestskej polície.